Just belize in it!! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu Just belize in it!! - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu

Just belize in it!!

Door: Neeltje

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

27 April 2008 | Belize, Caye Caulker

Hola lieve mensen,


GEZOCHT: avontuurlijke, leuke man met zeilboot! Reacties graag naar mijn mailadres, haha!
Uitleg volgt later ;-)

De afgelopen tien dagen heb ik gespendeerd in Belize... het wordt een beetje eentonig als ik zeg dat dit ook op je vakantielijstje behoort te staan... maar het is echt zo :-) :-)

De titel slaat op het feit dat je overal t-shirtjes, petjes en andere kledingstukken ziet waar het engelse woord ´believe´ is ingeruild voor Belize. Dat maakt het allemaal erg leuk!
De mensen zijn hier totaal anders weer, de rastakapsels zie je veelvuldig en het relaxte levensritme is tot een kunstvorm verheven hier op Belize! Als je ooit naar Belize gaat, moet je vooral niet gaan als je een beetje gestresst bent... volgens mij overleef je het dan niet hier!
Een voorbeeld: Toen we een paar dagen geleden met een groep mensen over het strand liepen bleef er een meisje staan om even te kletsen... even later 'haastte' zij zich om weer bij de groep te komen. Roept er opeens een man: 'Als je nog sneller loopt krijg je zo een bekeuring van de politie' .... Ze nam net iets grotere stappen dan normaal ;-)

Belize dus, een klein land net onder Mexico, zoek het eens op! Heb van veel mensen uit NL gehoord en van andere toeristen dat als je zegt dat je naar Belize gaat dat ze niet weten waar het ligt.... en het is o zo mooi hier!!
Op 17 april nam ik dus het vliegtuig van Costa Rica naar Belize City met de bedoeling om een nacht in Belize City te spenderen. De taxichauffeur die me naar mijn hostel wilde brengen had daar zijn bedenkingen bij en bracht me, na overleg natuurlijk, naar de haven van Belize City. Hier heb ik een boot gepakt naar Caye Caulker, dit is een klein, relaxt eilandje waar je noooooit meer weg wilt gaan!!!!

Caye Caulker is dus een klein eilandje, het heeft ongeveer 800 inwoners en geen auto´s. Ja, je ziet er een of twee, maar de rest van het vervoer op het eiland bestaat uit golfkarretjes, fietsen en de benenwagen. Het eiland ligt tenmidden van een groot koraalrif, waar je heerlijk kan snorkelen en duiken. Het enige wat je op dit eiland doet is hangen in de hangmat, lezen, slapen, snorkelen, zwemmen en zonnebaden... en feestvieren! Overal op het eiland zie je borden staan met de wijze spreuk: go slow! Nou, daar past iedereen zich al snel aan, omdat het gewoon te heet is om iets te doen! Het water is hemelsblauw, het bier is koud en de hangmatten zijn er in overvloed... wat wil een mens nog meer?

In Caye Caulker heb ik een week doorgebracht met voornamelijk niets doen! Ik heb twee keer een dag gesnorkeld en heb de mooiste dingen gezien. Denk aan schildpadden, grote en kleine vissen, haaien (die niet bijten, dus je kon er gewoon mee zwemmen) en allerlei soorten roggen. Als dat nog niet genoeg was heb je het op een na grootste koraalrif ter wereld, alleen het ´Great barrier reef´ in Australie is groter. De gids heeft foto´s gemaakt van deze beesten en deze dag, dus met een beetje geluk kan ik die foto´s er ook bij op zetten!!

Toen kwam de dag dat ik had gezegd voor mezelf, vandaag ga ik weg uit Caye Caulker... maar ja, dat kon ik echt nog niet. Wie zegt nou gedag tegen zo´n eiland... Tja, Suus komt eraan, dus ik moest wel door naar Mexico van mezelf... maar weggaan van Caye Caulker... :-(
Dus, wat ging ik doen... een paar dagen het binnenland van Belize in of toch nog een paar dagen een eiland..... Hmmm, na wat praten met andere mensen, kwam ik op een superidee :-) :-)
Ik ging kijken of er nog plek was op de zeilboot van Caye Caulker naar Placencia, drie dagen lang zeilen, kamperen op een eilandje en ´s avonds de gevangen vis van die dag opeten.
Er waren nog twee plekjes, he wat jammer nou voor dat echtpaar dat net na mij binnenstapte in het kantoortje ;-) Voor hen, niet voor mij!

Dus ik heb de afgelopen drie dagen op een zeilboot gezeten, samen met 16 andere toeristen en drie bemanningsleden. Drie echte rasta mannen en als je de kunstvorm 'relaxen' nog niet had gezien dan had je die na de zeilreis echt wel gezien!! Wat een heerlijke mannen! Ook om naar te kijken zeg maar :-) Ze kunnen gelukkig zeilen en zijn daar ook echt goed in, haha. Moet ook wel! Met andere woorden, ze werkten dus wel, maar aan de andere kant stond het flirten, de reggae muziek, het bier, de rumpunch, het slapen en het plezier maken voorop! De crew begon na het werk in de ochtend, zodra we weer op de boot zaten en aan het varen waren, met een beetje rum en een eigen gemaakt sigaartje met wat wiet in! Geweldig relaxt die gasten en nogmaals, ze hebben er een goede tocht van gemaakt!
Ik heb een heerlijke drie dagen gehad kan ik jullie wel vertellen! De eerste nacht hebben we de tent op een verlaten klein eilandje opgezet en de tweede nacht op een wat groter eiland, genaamd Tobacco Caye. Nou ja, groter... na 5 minuten lopen had je ook dat eilandje gezien ;-)
Het zeilen met de reggae muziek op de achtergrond, de rumpunch 's middags en de rest van de avond (ahum) het snorkelen meerdere keren per dag en gewoon het gezellig luieren op de boot met iedereen. Heerlijk!
Voor meer info en/of als je het zelf een keer wilt doen ;-) www.raggamuffintours.com
Ik kan het iedereen aanraden.... hmmm, volgende reis misschien een zeilreis over de wereld... waar blijft die leuke man met zijn zeilboot ;-)

Zaterdag en zondag de hele dag in de bus gezeten en nu ben ik een uur of twee geleden in Mexico, Cancun beland! Straks Suus afhalen van het vliegveld!!! Heb er zin in! Wel vreemd hoor om Susan hier te zien, maar het wordt zeker gezellig!!!

In het volgende verhaal dus meer over Mexico!!!

Oke, dat was Belize!! Onthouden he, Belize! Heel veel liefs en tot mails!

xx Neeltje
















  • 27 April 2008 - 22:24

    Geertje Is Jaloers:

    WAUW, WAUW, WAUW, ik ben sprakeloos!! Wat een prachtig verhaal, maar wat een GEWELDIGE foto's. Ik wil daar ook snorkelen/duiken. Geweldig...

    Geniet van Mexico met Suus en tot mails/msn's/bels/ziens (uiteindelijk)

    Heel veel liefs

  • 28 April 2008 - 08:12

    Maartje:

    Hey Neeltje

    Wat eeen super mooie foto's van de onderwaterwereld van Belize. Echt vet.

    En wat een super verhaal ook weer.
    Nou ondertussen is susuan al gearriveerd. Have a nice time met z'n 2en. Geniet er nog maar effe van.

    Groetjes Maartje

  • 28 April 2008 - 09:55

    Marieke:

    Ha Neeltje,

    Ik sluit me volledig aan bij Geertje.....
    Wauw! Wat een schitterende foto's! Als of je naar Animal Planet kijkt! Super!!!!
    Enne.. die man met die zeilboot, moet die vrijgezel zijn? Anders is Marcel van Miriam misschien een optie? Die hebben een zeilboot!
    Heb trouwens zaterdag je ouders nog gezien op de verjaardag van mijn ma! Was ook weer even geleden. Ook daar nog eea gehoord van jullie avontuur!
    Nou, heel veel plezier in Mexico en laat even weten of de zangeres zonder naam gelijk had! (land van al mijn dromen...)
    Hasta la vista! (of zo iets) Marieke

  • 28 April 2008 - 10:55

    Patrick De Lat:


    Neeltje,

    Ik wens je nog veel plezier met jou laatste maandje in Z- Amerika!

    Groetjes Patrick!!

  • 28 April 2008 - 15:42

    Tante Els:

    Hoi Neeltje om jaloers op te worden wat een prachtige onderwaterwereld als Ome Huub dit ziet wil hij daar ook naar toe alleen al voor te snorkelen wat een geweldige mooie fotos en weer een pracht verhaal wij genieten iedere keer weer van al dat moois maar Belize dat moeten we onthouden, Neeltje heel veel plezier in Mexico met z,n tweeen heel veel groetjes en veel liefs van Ome Huub en Tante Els.

  • 28 April 2008 - 16:22

    Petra:

    hey ik lees relaxen met een zelf gemaakt wiet heb jij dat ook gerookt of niet en de vakantie zit erbijna we zijn blij als je terug bent en kunnen genieten van je mooie verhalen

  • 28 April 2008 - 21:41

    Ma:

    Hoi die NEELTJE;
    Als ik dit zo lees en zie geloof ik dat we af hadden moeten spreken in Belize.
    Maar goed ,Cuba was ook heel erg mooi,en als we de tijd krijgen zijn er van jou kant suggesties genoeg voor erg mooie vakanties.
    Heel veel plezier met Suzan in Mexico ,dikke kus en tot het volgende verslag.
    Ma en Pa natuurlijk.

  • 29 April 2008 - 00:13

    Susan En Neeltje:

    Hallo allen!

    Suus is gisteren goed in Cancun aangekomen :-) We zijn vandaag naar een eilandje gegaan en gaan zo lekker eten. Het is heel gezellig of niet Suus?

    Uhm gaat wel!! Nee hoor is heel erg leuk en lijkt alsof we elkaar vorige week nog hebben gezien. Ook Mexico is weer helemaal leuk.

    Nou, gelukkig maar dat je het leuk vindt! Ik vind het ook erg gezellig en Mexico is voor zover ook leuk!

    Heel veel liefs van ons allebei!

  • 30 April 2008 - 12:53

    Ine:

    Jemig Neel, wat een prachtige avonturen en foto's!! Geweldig. Ik ben ook jaloers. Maar geniet vooral lekker verder. Merken jullie iets van koninginnedag daar? Lopen daar ook oranjefans rond? Ik hoorde op de radio dat de familie vandaag in het rose heeft gelopen. Ha, ha, zeker een grapje. Ik ben alleen en ga vanavond naar de film.
    Jean die zit in Duitsland met weer eens een kapotte auto. Hoe kan het ook anders. Nou ja, hij komt vast wel een keer terug.
    Jullie veel plezier in Mexico.
    Liefs Ine

  • 30 April 2008 - 18:28

    Geer:

    Hee Zus,

    Koninginnedag vandaag!! Heeft Suus nog iets oranjes voor je meegenomen?? Hier was het tegen de verwachting nog héérlijk weer, een paar spatjes regen en voor de rest lekker droog en in de zon nog behoorlijk warm.
    Ik hoop op nog een paar mooie en zonnige dagen!!

    Liefs
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 01 Mei 2008 - 09:26

    Nicole:

    Kijk dat zijn nou de mooiere plekken der aarde!! Lijkt veel op fiji dus dat zal wel helemaal goed zitten... weer een langere lijst (zucht!!). Geniet er maar weer volop van!! Ik vertrek volgende week richting Italie (niet ver weg maar wel mooi en heerlijk weer en eten!!) dus werken zit er nog even niet in (ha ha).

    Veel fun weer!! O ja heldhaftig hoor naar de kapper!!!

  • 02 Mei 2008 - 10:23

    Miranda:

    Ik vind het allemaal helemaal geweldig wat je doet en hoe je erover schrijft, om over de foto's nog maar te zwijgen .... Inderdaad, weer een bestemming toegevoegd aan m'n favorieten lijstje! Veel plezier in Mexico!

    Groet, Miranda de Vries

  • 08 Mei 2008 - 14:54

    Esther:

    Hoi Neeltje,

    Vanuit het zonnige Duitsland...moet ik zeggen dat Belize niet verkeerd lijkt. Het is een ontzettend klein landje..dus heb je nu alles gezien?
    Ondertussen ben je in Mexico met Suus.. of is ze al weer weg? Ben benieuwd naar je volgende verhalen....want hoe is Mexico?

    Groeten, Esther

  • 09 Mei 2008 - 23:40

    Iris:

    Of ik van voetbal houd?!?! Natuurlijk!! Zeker als het om NL gaat!! :) Met andere woorden, een ´date´ op 9 en 13 juni lijkt mij prima! Let me know.. Het biertje staat klaar!!
    X en heel veel plezier in Mexico en Guatemala

  • 13 Mei 2008 - 00:00

    Iris :

    Hallo alweer. Nog 1 dingetje..
    Ik verlaat zeer waarschijnlijk op 14 juni León, om Noord Oost Nica te ontdekken Just to keep you up to date voor ons biertje!
    Tot snel!
    X

  • 13 Mei 2008 - 15:17

    Geer:

    Mexicóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó!!!
    Mexííííííííííííííííícoooooooooo!!!

    Hoe is het joh, komt er nog een verhaaltje van uit Mexico? Of ben je te druk met genieten??

    Ik ben benieuwd naar je jaloersmakende foto's!

    Liefs

  • 14 Mei 2008 - 08:03

    Tante Mien:

    Ha Neeltje,

    Geweldig wat je allemaal meemaakt,doet en ziet.
    Natascha stuurt de mails door die ze van jou krijgt. Nu je nog maar 7 weken wegblijft lijkt het of de tijd heeft gevlogen. Geniet er nog maar van.

    Groetjes tante Mien.

  • 15 Mei 2008 - 08:55

    Esther:

    Hoi Neeltje,

    Ik ben enorm toe aan een nieuw verhaal en nieuwe foto's...wanneer komen die??

    Groeten, Esther

  • 15 Mei 2008 - 18:13

    Maartje:

    NEELTJE!!!!!!!

    WE WILLEN EEN NIEUW VERHAAL

  • 16 Mei 2008 - 23:15

    Tante Mien:

    waar ben je groetjes mien tante

  • 17 Mei 2008 - 08:45

    Tante Mien:

    hoi neeltje.er is iets fout gegaan met mijn berichtje.het moet zijn.hoi neeltje waar ben je groetjes tante mien.

  • 17 Mei 2008 - 14:41

    Neeltje:

    Ik leef nog!!

    Tja, heb weinig tijd om een nieuw verhaal te maken... maar ik beloof dat ik maandag of dinsdag een nieuw verhaal heb! Over Mexico natuurlijk!
    Heb de afgelopen twee dagen in de jungle rondgewandeld en in een hangmatje geslapen :-)

    Tot maandag/dinsdag!!
    xxx Neeltje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Neeltje

Op naar Myanmar,ofwel Birma!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 49207

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Myanmar- Birma zomer 2014

11 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

Zomervakantie 2009

19 Juli 2007 - 02 Juli 2008

Reizen in Latijns Amerika!

Landen bezocht: