Goede doel - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu Goede doel - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu

Goede doel

Door: Neeltje

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

30 Mei 2008 | Guatemala, Antigua

Hallo lieve mensen,

Voor iedereen die ik niet heb kunnen bereiken via de mail van vandaag:

Ik doe vrijwilligerswerk op een schooltje en geef daar onder andere les, maar ben ook bezig met de bibliotheek. Alleen de naam ´bibliotheek´ mag dit stoffige hok niet hebben. Het is te erg voor woorden.
Een paar voorbeelden:
- De gidsen van ´Readers Digest´ staan er in overvloed en ze zijn ondertussen geld waard geloof ik.
Zo heb ik enkele exemplaren gevonden uit 1944!!!
- Het oudste boek dat ik tot nog toe heb gevonden dateert uit het jaar 1933 en het is een boek dat gaat over de wetten in Guatemala (echt leesvoer voor kinderen zeg maar)
- De boeken voor kinderen, zoals leesboeken staan er niet tussen, het zijn allemaal een ander soort boeken. Maar in een ding zijn ze allemaal gelijk, ze zijn te vies, stoffig, te oud en zeker niet voor kinderen. Daar is deze bibliotheek toch voor!

Ik heb vandaag dus een mail gestuurd met daarin de vraag of de mensen in NL me willen helpen (geheel vrijblijvend natuurlijk). Ik ga aan het eind van volgende week weg en ik wil als afscheid de bibliotheek boeken kado doen. Hartstikke leuk natuurlijk, alleen in mijn eentje worden dat misschien twee of drie boeken. Het kan zijn dat je mee wil helpen door geld te doneren. Wil je dat en heb ik je niet kunnen bereiken via de mail vandaag... Stuur me dan alsjeblieft een mailtje en dan zeg ik wat en hoe!
Ik heb ook een aantal berichtjes terug gekregen, dat zijn dus waarschijnlijk te oude mailadressen.

Vandaar via deze site ook nog even aandacht voor de ´bibliotheek´.

Wil je dus helpen stuur een mailtje naar neeltje_p@hotmail.com! Dan stuur ik natuurlijk een mailtje terug met instructies!

Morgenavond (zaterdag) zal ik er een paar foto´s op zetten die ik vanmiddag heb genomen!

Liefs en alvast bedankt, ook van de mensen die me al een donatie hebben gegeven. Ik weet zeker dat de kinderen het geweldig vinden!

Neeltje















  • 01 Juni 2008 - 11:11

    Tante Els:

    Neeltje wij willen je ook met een kleine bijdrage helpen wij wachten op je mailtje groetjes Tante Els.

  • 03 Juni 2008 - 17:50

    Ma:

    Hallo Nelus,

    Jouw initiatief gaat geloof ik een succes worden,van onze bijdrage mag je ook andere noodzakelijke spullen kopen voor de kinderen op school,zoals bv.potloden pennen en schriften.Weet je nog dat we op Cuba ook geld voor schriften hebben gegeven.Grappig dat je daar toch telkens bij uit komt.Heel veel groeten en doe daar goede zaken.Dikke kus ,Ma.

  • 03 Juni 2008 - 17:52

    Ma:

    Dit bericht heb ik dinsdagavond 19.45 op 3 juni geplaatst.Doeg.

  • 03 Juni 2008 - 18:38

    Neeltje:

    Hola lieve allemaal,

    Dit bericht heb ik in Guatemala om 12.30 uur geplaatst, op de derde juni! Haha, laten we dat vooral niet allemaal gaan vertellen!! Ik heb zo`n gevoel dat het er uiteindelijk wel bij komt te staan, als ik er een boek van laat maken!

    Maar goed, ik heb tot nog toe, dankzij jullie allemaal 535 euro binnen gekregen!! Helemaal geweldig!! Wil je nog doneren, doe dat dan alsjeblieft!! Ze hebben het hard nodig en het komt gelijk op het goede adres! Stuur me een email!!!

    Liefs van mij!

  • 03 Juni 2008 - 18:46

    Hoi Neeltje:

    Dinsdag 3 juni 20.45 uur

    Hoi Neeltje,

    Zoals je in je mail kunt lezen hebben tante Mien en wij ook gedoneerd.
    We hopen dat je wat modernere leesstof voor die kinderen kunt kopen.
    Het is trouwens jammer dat ze daar geen Nederlands kunnen lezen. Ik heb net een hele stapel boeken uit de kast geheeld bij Lars die hij al gelezen heeft en wat te gemakkelijk is. Waarsachijnlijk in de begrippen daar een halve bibliotheek. Ik had ze met liefde en plezier opgestuurd.
    Maar ja, ik hoop dat je de kinderen daar een beetje plezier kunt gunnen met de bijdrage die je zult ontvangen van hier.

    Groetjes Tante Mien en Natascha.

  • 05 Juni 2008 - 14:13

    Merel:

    Ik zet de datum van dit berichtje er niet eens bij, ben natuurlijk weer te laat... maar ik heb toch nog even wat overgemaakt. Heb je ook gemaild, maar wist niet wat je eerder leest vandaar hier ook nog een berichtje. Ben benieuwd naar de foto's van hoe het allemaal terecht komt!

  • 06 Juni 2008 - 00:08

    Neeltje:

    Hallo allemaal,

    600 euro in totaal!! Wat je na vandaag nog doneert gaat rechtstreeks naar de cocktails ;-) Met andere woorden: Ik kan alleen maar zeggen dat het een groot succes is en dat ik de kinderen en het personeel heel blij kan maken hier mee! Dank jullie wel!

    Heel veel liefs van mij!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Neeltje

Op naar Myanmar,ofwel Birma!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 49220

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Myanmar- Birma zomer 2014

11 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

Zomervakantie 2009

19 Juli 2007 - 02 Juli 2008

Reizen in Latijns Amerika!

Landen bezocht: