Het ´eind van de wereld´!! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu Het ´eind van de wereld´!! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu

Het ´eind van de wereld´!!

Door: Neeltje en Geertje

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

05 Januari 2008 | Argentinië, Ushuaia

Hola lieve mensen,

Tja... Jullie zijn het niet gewend van mij om zo kort achter elkaar een bericht van mij te krijgen... Maar het is puur uit eigenbelang :-) Aangezien ik op mijn landkaartje ( onder profiel) ook een lijn naar Ushuaia wil zien... hahaha!

Geertje en ik hebben ons de afgelopen dagen prima vermaakt in Ushuaia.
We moesten natuurlijk weer wachten op mijn bagage op het vliegveld... :-( Na lang wachten besloot ik maar eens te informeren bij een balie van Aerolineas Argentinas. En wat lag daar.... mijn tas. Heeft mijn tas besloten om maar een vliegtuig eerder te nemen :-( En ik maar wachten, voor niks!

In Ushuaia is het in de zomer (nu dus) ongeveer 21 uur licht. De zon gaat rond 00.00 uur onder en komt om 03.00 uur weer op. Erg vreemd om mee te maken, maar wel weer erg leuk!
We zijn dus dinsdagavond aangekomen. Woensdag hebben we ´s middags een boot genomen naar het Beagle kanaal. Hier zijn we uitgestapt bij een eiland waar we een mooie wandeling hebben gemaakt en wat mooie vogels hebben gezien. Vraag me niet naar de naam, weet alleen dat ze niet in Nederland voorkomen ;-)
Verder gevaren en toen kwamen we langs een eilandje waar de familie van de pinguin woont. Ze zien er precies hetzelfde uit, ze waggelen ook hetzelfde, met een groot verschil. Ze kunnen wel vliegen. Op hetzelfde eilandje leven ook zeeleeuwen. Die dus ook nog even gespot! Nou ja, ze klommen speciaal voor ons naar boven. Erg mooi om te zien!

Hoewel het hier zomer is kan het ook erg koud zijn.... brrr. Op de boot bevroren we zo onderhand, maar natuurlijk hebben ze op de boot ook extra jassen, die Geer en ik dan ook hebben aangetrokken! Erg charmant!

Gisteren hebben we een toeristisch treintje naar het Nationaal Park genomen. Zei ik een paar dagen vantevoren nog tegen Geer dat ik zo weinig Japanners had gezien... Gisteren zat onze coupe er helemaal vol mee :-( Hahaha.

Wat er toen gebeurde, nadat we het treintje namen, laat ik aan Geer over!

Veel liefs en een knuffel, Neeltje!

Hoi!

De trein stopte ergens middenin het Nationaal Park en we kwamen al snel op een kruising uit, er stond een bord met de mogelijkheden. Natuurlijk gingen wij de kant op waar niks was, geen busstop, geen dorp, alleen maar water. Maar wat was het prachtig!! We hadden een schitterend uitzicht over het Beagle kanaal. Al gauw kwamen we een wandelpad tegen met gele paaltjes en besloten die te volgen.
We zijn al eens eerder begonnen aan een tocht (in Noorwegen) waarbij we van te voren geen idee hadden waar we aan begonnen. Dit was weer zoiets, gelukkig hadden we dit keer genoeg water, een mueslireep en goede schoenen!
Na ongeveer 30 minuten stelde Neel voor om nog een klein stuk te lopen en dan om te draaien, ik vond dat we gewoon door moesten lopen, we zouden vanzelf wel ergens uitkomen.
Na 90 minuten vond Neeltje het welletjes, zij wilde terug lopen. Ondertussen hadden we trouwens van bizar mooie uitzichten genoten en een paar keer behoorlijk geklommen. Ik was bang dat het einde van het pad nog maar een klein stuk was en dat we voor niks 1,5 uur terug zouden lopen. Na nog eens 10 minuten verder besloten we dan toch maar om terug te lopen, bang om de laatste bus te missen. En toen kwamen we 4 backpackers tegen die ons vertelden dat we ongeveer halverwege waren (nadat we overigens minstens 3 kwartier niemand! hadden gezien) Toen zijn we toch maar verder gaan lopen! Het bos was waanzinnig, de foto´s laten het zien.

Morgen op naar El Calefate!

Heel veel liefs Geertje

  • 05 Januari 2008 - 17:38

    Ma:

    Hoi meiden,
    Zo te zien weer mooie natuurmomenten meegenomen,kan me voorstellen dat je denkt dat NL hiermee niets voorstelt,maar je zult toch terug moeten komen want je konijnen missen je Geertje.Nog veel van deze supermomenten toegewenst,heel veel groeten en dikke kussen.Ma

  • 05 Januari 2008 - 18:15

    Pa:

    heb jullie verhaal gelezen, geweldig....
    wens jullie nog heel veel plezier. liefs
    Pa

  • 05 Januari 2008 - 21:21

    Tante Els:

    Hoy Neeltje en Geertje
    Wat is het daar machtig mooi,geweldig Geertje ik zou zo in jullie schoenen willen staan maar ja wij doen het wel met de mooie momenten die jullie ons laten zien nog heel veel moois toegewenst en veel plezier samen groetjes van Tante Els en Ome Huub.

  • 05 Januari 2008 - 22:03

    Geertje:

    Haha, ik kan me niet voorstellen dat mijn konijnen me missen! En de uitspraak ´ik kom niet meer terug naar NL´ is niet van mij! Ik kom zeker terug, heb echt de tijd van mijn leven maar het geld raakt een keer op!

    Liefs Geertje

  • 06 Januari 2008 - 08:42

    Nathalie:

    In die tussentijd heb ik niet zo veel meegemaakt als jij,of is het dan jij?Maar goed dat jullie die packpackers tegenkwamen, zag de krantenkoppen al voor me: Two dutch tourits called Neeltje and Geertje lost in National Park.
    Veel plezier samen. Kijk uit naar jullie volgende avontuur.
    Liefs Nathalie
    ps.nog 2 dagen Neel en dan weer 7weken.

  • 06 Januari 2008 - 11:18

    Ine:

    Hey meiden!! Wat een geweldige verhalen en mooie foto's weer. Jullie ook nog een heel gelukkig en reislustig nieuw jaar!!
    Jean en ik hebben de kerst in Zweden doorgebracht.Dat was ook weer een avontuur op zich.In Duitsland was het heel koud in de landrover.Ik zat in m'n skibroek,dikke trui,muts op en handschoenen aan in 2 dekens gewikkeld naast Jean te bibberen.Vlak voor we de boot op gingen sprongen er twee herten op de weg.Net voor ze de lr zouden springen,sprongen ze gelukkig aan de goede kant weg,maar het was wel nipt.
    Toen we bijna bij ons huisje waren ging de dynamo stuk.Dat betekent geen licht en verwarming meer.Erg handig in Zweden.Ivm de kerst kon men ons pas na de kerst helpen.Dat gaf niets.Wij zaten in de middle of nowhere lekker te genieten van de omgeving en de rust.Op 1e kerstdag heeft het nog even gesneeuwd.
    De dag na kerst moest ik zien op vliegveld te komen.Dan maar met taxi en trein.Mijl op zeven.Ik zou over een stukje van 200km 5uur doen.Uiteindelijk had ik een meevaller en was ik er gelukkig eerder.Jean zou nog wat langer blijven.Echter belde ik hem 's avonds en toen was hij alweer terug onderweg naar huis.De dynamo was gemaakt,maar de motor vertoonde toch kuren en hij had er geen vertrouwen meer in.En dus stond hij vrijdagavond, welgeteld 1 week later, weer voor de deur.Tot zover onze vakantie. Ha, ha!
    Meiden, geniet nog lekker, van elkaar en jullie reis.
    Veel liefs Ine

  • 06 Januari 2008 - 15:56

    Petra:

    wat een mooie fotos ik hoop dat we er nog heel wat van mogen zien en verwachten veel plezier nog

    groetjes noud - hermien - petra - carla

  • 06 Januari 2008 - 16:35

    Susan:

    2008 begint goed voor jullie zo te lezen!! Echt ,ooie foto's. Veel plezier samen en ben benieuwd naar het volgende verhaal.

    Liefs Suus

  • 07 Januari 2008 - 09:24

    Esther:

    Hoi Geertje en Neeltje,

    Wat geweldig dat jullie nu al weer wat hebben geschreven...en dan die mooie foto's er bij! Ik zit nu al weer te wachten op jullie volgende berichtje!
    Veel plezier nog..maar dat gaat volgens mij wel lukken.

    Groeten, Esther

  • 07 Januari 2008 - 19:46

    Maartje:

    Hey Girls

    Wat ik de vorige keer nog vergeten was een heel gelukkig nieuwjaar.

    Verder gaat alles hier prima.
    Ben vandaag weer naar school geweest voor het eerst.

    Wat weer een mooie foto's ik zal binnenkort nog effe mailen.

    Groetjes Maartje.

  • 08 Januari 2008 - 18:19

    Marieke:

    Hoi,hoi!

    Tja, wat zal ik zeggen.... de foto's blijven mooi! En een beetje jaloers blijf ik ook wel, maar toch zou ik het niet kunnen!! Ik zou mijn hond en mijn konijntje toch echt teveel missen! O,ja en natuurlijk mijn familie!
    Nou, heel veel plezier samen, geniet en beleef maar lekker veel, kunnen wij dat weer lezen!
    Groetjes Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Neeltje

Op naar Myanmar,ofwel Birma!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 49208

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Myanmar- Birma zomer 2014

11 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

Zomervakantie 2009

19 Juli 2007 - 02 Juli 2008

Reizen in Latijns Amerika!

Landen bezocht: