Samen met mijn zus in Buenos Aires!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu Samen met mijn zus in Buenos Aires!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu

Samen met mijn zus in Buenos Aires!!

Door: Neeltje en Geertje

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

02 Januari 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Hola!!

Geertje en ik willen jullie allemaal een heel goed nieuwjaar wensen! Hopelijk hebben jullie een goede jaarwisseling gehad!
Ik heb op het internet gelezen dat het zicht in NL minimaal was :-) Toch wel heel vervelend voor jullie!
Geertje en ik stonden, samen met een stuk of honderd andere reizigers, op een dakterras..... en we zagen net zoveel als jullie denk ik. Ze kennen hier blijkbaar niet echt het fenomeen van vuurwerk afsteken, zelfs in Salta met kerst zag ik veel en veel meer. Maar goed, daarentegen stonden wij buiten met onze korte broek en in onze hemdjes en jullie hebben vast en zeker buiten gestaan in jullie dikke winterjassen!
Maar goed, dat is weer genoeg inwrijven van de verschillen tussen de landen!

Geertje is dus afgelopen vrijdag aangekomen in BA, zo noemen de reizigers de stad hier. Ik heb voordat ik Geertje kon ophalen eerst dik twee uur in een lijnbus gezeten voordat ik uberhaupt op het vliegveld was. Gelukkig had ik dat vantevoren ingecalculeerd, een toerist die naast me zat keek na een kwartier al elke vijf minuten op zijn horloge. Hij wist blijkbaar niet dat het vliegveld 35 kilometer van BA lag en zodoende dat de busrit weleens heeeeel lang kon gaan duren.... Ik weet niet of hij zijn vliegtuig heeft gehaald.
Op het vliegveld moest ik nog dik een uur wachten, aangezien de douane erg lang duurde. Maar goed, Geer is er!!! Helemaal leuk!

We zijn de afgelopen dagen Buenos Aires dus gaan ontdekken. Samen met Amy. We zijn erachter gekomen dat BA een hele drukke, hete, vieze, leuke, interessante (vooral heet en nog heter... zucht er iemand achter me) stad is!
Geertje en ik houden allebei van de zon, maar de afgelopen dagen was het ongeveer 33 graden in de schaduw.... dus dan kun je bedenken dat het nog veel heter was in de zon! Dus we hielden, net als alle andere mensen, een siesta in de middagen :-) Erg lekker, maar ook broodnodig!

We zijn op zaterdag naar de beroemde begraafplaats geweest, Recoleta, waar ook Eva Peron begraven ligt. Oftewel, Evita. Een kaart hadden we niet nodig van de begraafplaats, we volgden gewoon de mensen en we kwamen vanzelf bij haar uit! Het was zo ontzettend druk dat de rust ver te zoeken was, tenslotte ben je op een begraafplaats....
De mensen stonden in een rij te wachten voor het graf van Evita, dus wij hebben ons daar braaf bij aangesloten, niet dat je iets bijzonders ziet, maar goed.
Verder een heerlijk ijsje gegeten nadat we van Recoleta weg gingen! Ze hebben in Argentinie heerlijk ijs!

Op zondag zijn we naar het park geweest, we dachten dat we hier wel enige verkoeling zouden vinden... helaas was niets minder waar. Het bleef gewoon heet. Fietsen konden we helaas niet huren, daar hadden we onze paspoorten voor nodig.... Ook zijn we naar de wijk San Telmo geweest, waar een grote antiekmarkt is elke zondag. Overal muziek en dansende paren. De tango natuurlijk! Erg leuk om te zien!

En toen was het alweer de laatste dag van het jaar 2007! We zijn gedrieen naar een ander hostel gegaan, waar ik Laurine en Trevor weer ben tegen gekomen! Hen ben ik in Ecuador en Peru ook tegen gekomen, erg gezellig!! Samen oud en nieuw gevierd, veel drank en veel gezelligheid!
De eerste dag van het nieuwe jaar bestond uit lamballen, we hebben niet veel gedaan. Maar goed, dat is er ook de dag voor!

En vandaag stappen Geer en ik op het vliegtuig om naar Ushuaia te vliegen! Ja, zoek dat maar eens op in de atlas! Weer een heel nieuw avontuur! Geertje heeft het plan opgevat om naar Antarctica te gaan... Maar goed, dat is heel erg mooi... maar ook reteduur... Dus dat gaat hem vast niet worden ;-) Ze moet maar een keer terugkomen! Ze heeft ook andere plannen en daar gaat ze vast en zeker wat over schrijven!! Hahaha!

Veel liefs en een dikke kus,

Neeltje

Hoi allemaal,

Even een kort stukje van mij (Geertje, het zusje van Neeltje) Wat ontzettend gaaf om Neel weer te zien na 5 maanden, en toch hebben we beiden niet het idee dat we elkaar al zo lang niet meer hebben gezien. Het is zo vertrouwd, tja, hoe ver weg ze ook is, ze blijft mijn zus.

Ik vind het niet heel erg om vandaag naar het Zuiden van Argentinie te vliegen, want het is in deze BA-hitte echt niet uit te houden.

Nu ik dit meemaak, en al die jonge mensen zie uit allerlei landen in de wereld weet ik zeker dat ik ook ga sparen voor een mooie reis. Hoe, wat, wanneer, dat zie ik later wel. Maar in elk geval heb ik nu helemaal de kriebels, en baal ik ervan dat ik maar 4 weken heb, das echt helemaal niks.

Heel veel liefs!! Geertje

Ps. De videoboodschap is erg goed gevallen bij Neeltje, dankjewel!

  • 02 Januari 2008 - 16:54

    Stefan Poirot:

    He Neel en Zus!
    Gelukkig nieuwjaar he. Best lekker omdat met die warmte te vieren. Leuk om alles te lezen. 5 maanden al, je zal dat gereis inmiddels wel zat zijn zeker? ;)
    30 graden en nog klagen? Mist met 1 meter zicht is leuk. haha
    Ik moet eerst morgen voor een maandje naar China. Om te werken helaas! Maar half februari weer lekker vliegen in Zuid-Afrika. Ben die kou hier ook wel zat.

    Tot mails en have fun daarzo!!
    Stefan

  • 02 Januari 2008 - 18:24

    Your Sister:

    Hola Neeltje en Geertje

    Hier gaat alles prima het meeste vuurwerk is toch wel op nieuwjaarsdag afgestoken. Toen was het een stuk minder mistig.
    Jullie zitten nu lekker in de zon.
    Ik lekker in de kou in mijn eigen flatje.
    Heb vandaag al wat geleerd en dat zal morgen ook wel gebeuren aangezien de toetsen er aan komen. Ben wel een beetje jaloers. Maar ja niks aan te doen.
    Heel veel plezier in argentinië.

    Groetjes Maartje


  • 02 Januari 2008 - 19:09

    Nathalie:

    Ha die Neel en Geertje,
    Inderdaad even opzoeken in de grote bosaltlas, waar Ushuaia ligt. Kom ook niet verder dan dit koude kikkerlandje. Bij ons in rotjeknor op de spangesekade viel het vuurwerk ook tegen,niet vanwege de mist want die was het dichtst in het oosten van het land. Moest het maar zelf gezellig maken met mijn sterretjes en champagne met grenadine erin.Nog een aantal dagen genieten van de vrije dagen en dan begin ik weer. Oladie jeh. O, ja de keuken is nog niet af!!!!!!nog een aantal kleine afwerkingen, maar voordat jij weer naar Nederland komt zal hij zeer zeker klaar zijn.
    Veel plezier saampies
    Groetjes Nathalie

  • 02 Januari 2008 - 19:19

    Joeri:

    Hey Neeltje en zus,
    hier vanuit Sucre, vanwaar ik dit weekend naar `jullie` land zal reizen, wens ik jullie een gelukkig 2008!

    Groetjes, Joeri

  • 02 Januari 2008 - 21:53

    Esther:

    Hoi Geertje en zus,

    Wat leuk om wat van jullie beiden te lezen. Hier in het mooie Duitsland was de mist niet heel erg...wel de kou. Maar goed.. voor de warme openhaard met een kop warme chocolademelk is ook erg gezellig. Maak ik jullie nu jaloers?
    Ik ben benieuwd naar de foto's! Tja, nu ga ik er natuurlijk over zeuren...waar blijven de foto's??? ;)

    Groeten, Esther

    P.S. wij hadden vanmorgen sneeuw!

  • 03 Januari 2008 - 13:14

    Maaike:

    Ha allebei!

    Klinkt goed allemaal. Het is hier steenkoud en ik 'moet' vanavond ook nog hardlopen:-)!

    Have fun!

    Groetjes,
    Maaike

  • 03 Januari 2008 - 14:41

    Familie Linders:

    hey
    de beste wensen nog zal wel lekker en leuk zijn in de zomer nieuw jaar vieren.
    hier hebben we in de misstige koude nacht gestaan.
    vooral ik(petra) met me k*t knie het zit nu helemaal in geteept. me knie is in geteept op 2-1-08 heb er veel last van dus het is een slecht begin van dit nieuwe jaar ben er voorlopig nog niet van af.

    wij wensen jullie nog heel veel plezier daar.

    groetjes Noud - Hermien - Petra en Carla

  • 03 Januari 2008 - 16:29

    Nicole:

    Goed te lezen dat je virus al is doorgegeven aan je zus ;);) Zelf ben ik Trevor en Laurene op het feest tegenkomen met oud op nieuw!! BA is groot maar blijkt ook weer zoooo klein te zijn!!

    Het is hier inderdaad stikheet. Vandaag is het oke omdat het gisteren onwijs geregend heeft ´s avonds.. overdag was niet te doen (43 graden in een stad!!) maar ik BA heeft echt mijn hart gestolen! Ik vind het een super stad en dat terwijl ik echt niet van grote steden houd!! Maar BA voelt als een dorp... met 12 miljoen mensen ;);)

    Heeeeel veeel plezier aankomende weken en geniet van het samen reizen!!

    Beso

  • 04 Januari 2008 - 15:10

    Jan En Frances:

    Goh, wat schrikken van die dronken Geertje op de foto! Of wil ze ons naar de kroon steken wat drinken betreft? Leuk om de foto's en jullie belevenissen te lezen. Geniet ervan! Wat betreft de mist in de nieuwjaarsnacht: 's nachts om 4 uur vonden we elkaar pas terug...in bed! Zóó mistig was het. Gisteren nieuwjaarsborrel gedronken met o.a. jullie pa en zus en dat alles in de kantine van het stadion. Was heel gezellig. En Geertje..klagen over het weer? Foei toch, wil wel met jullie ruilen wat dat aangaat !!
    Verder allebei nog fantastische weken gewenst en een goed verblijf.
    Groeten,
    Jan en Frances Fabels

  • 04 Januari 2008 - 15:11

    Jan En Frances:

    O ja, allebei nog een hééél gelukkig en reislustig nieuwjaar !!

  • 04 Januari 2008 - 17:54

    Marieke:

    Heej Neeltje én Geertje!

    Allereerst natuurlijk de allerbeste wensen voor 2008, veel gezondheid en veel reisplezier!
    Ja Neeltje, je hebt me misschien gemist na het vorige berichtje....Dat krijg je als je man de mail verwijderd en vervolgens niks zegt!!!
    Dan nu maar genoten van je verhalen! Wat een mooie kerst zul je gehad hebben, om nooit te vergeten!
    En 2008 kan je eigenlijk ook nooit meer vergeten, na zo'n goed begin!
    Wel leuk dat Geertje ook wat mocht schrijven, en je hebt haar ook nog aangestoken met het reisvirus! Maar dat zat toch al zowat in jullie familie!
    Ik wens jullie beide heel veel plezier samen, Geertje geniet van die 4 weken, het lijkt kort maar je zult genoeg zien!
    Heel veel groetjes vanuit het koude en gure Nederland, van Marieke!

  • 04 Januari 2008 - 22:34

    Suzanne,simone,moniq:

    Hoi!
    Ik vind het heel leuk voor je dat je het zo fijn hebt.(suzanne) Einde kerstvakantie. Maandag weer in het ritme zien te komen. (mo) Ik kan niet slapen en zit bij mama op de computer mee te kijken op school, dus xxx simone

  • 04 Januari 2008 - 22:35

    Simone:

    Mijn moeder kan niet typen... op schooT dus!

  • 04 Januari 2008 - 22:36

    Moeder:

    Maar ja...typen met iemand op schooT is ook wel lastig!

  • 04 Januari 2008 - 22:37

    Suzanne:

    Ach!! Zooooooooooooooo sielig:(
    :)
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Neeltje

Op naar Myanmar,ofwel Birma!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 49203

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Myanmar- Birma zomer 2014

11 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

Zomervakantie 2009

19 Juli 2007 - 02 Juli 2008

Reizen in Latijns Amerika!

Landen bezocht: