Santa in Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu Santa in Salta - Reisverslag uit Salta, Argentinië van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu

Santa in Salta

Door: Neeltje

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

26 December 2007 | Argentinië, Salta

Hallo lieverds,

Ben ik toch maar in Argentinie beland!! Mijn volgende land!! Joepie!!
Ik wou het in het vorige bericht niet vertellen, maar ik was nogal wat gespannen om toch maar in dit land te komen. Het had in Sucre en in heel Bolivia aardig wat geregend en de wegen van Potosi op naar de grens zijn alleen maar zandwegen... dan kan je wel bedenken wat dat betekent... Dus, met kromme tenen de laatste paar dagen in Sucre geleefd. Hopende op mooi weer. In Sucre was het wel mooi weer de laatste week, maar ja, Bolivia is groot en wat doet het weer in het zuiden van Bolivia??
En regen in Bolivia is niet even een buitje, het is gewoon noodweer! Gelukkig, hoe kan het ook anders, regende het vooral ´s nachts en was het overdag heerlijk weer! Zomers!

De laatste paar dagen in Sucre een gewone toerist uitgehangen, wat dingen ondernomen en geen spaanse lessen meer. Ik moet het er nu maar mee doen! Spaans verschilt elke dag weer... de ene dag kan ik iedereen verstaan en de volgende dag denk ik dat ze allemaal Koeterwaals spreken...

Het afscheid van de kinderen ging aardig makkelijk, want het is op dit moment zomervakantie en dat betekent dat de laatste weken steeds meer kinderen naar huis gingen en dat is erg goed voor ze! Dus ik heb Susana maar eens extra geknuffeld en de andere kinderen en toen gauw wegwezen! Was toch wel een beetje moeilijk...

Goed, en toen kwam de dag dat ik Sucre moest verlaten.... :-( Ik ben afgelopen zaterdag vertrokken en op vrijdag hadden we in het huis van Stan een groot kerstfeest! Het hele huis zat tjokvol met mensen en het was ontzettend gezellig! Pas om 5.30 naar bed... gelukkig ging de bus pas om 14.oo uur :-) dus ik had nog tijd om wat te slapen!
Op zaterdag maar een kleine afstand afgelegd, drie uur naar Potosi en daar kochten we kaartjes voor naar Villazon voor de zondag. Dus van zondagavond tot maandagavond in de bus gezeten om naar Salta te komen! Even eruit bij de grens en na heel lang (echt ongelooflijk lang) wachten stapten we Argentinie binnen!
Ik reis nu trouwens samen met Amy, een van mijn huisgenootjes in Sucre. Debbie blijft nog even hangen in Sucre.... tja, dat had ik ook gedaan als Geer niet binnen twee dagen op de stoep zou staan ;-) Dus het is maar goed dat Geertje komt, dan kan ik verder met mijn reis!! Wat een stad, inwoners, vrienden en kinderen al niet met je kunnen doen!
Eerlijk gezegd denk ik dat het moeilijker was om Sucre te verlaten dan Nederland, omdat ik zeker weet dat ik (een keer) terug ga naar Nederland, maar wat er met Sucre gaat gebeuren...

Met andere woorden, Sucre heeft voorgoed mijn hart gestolen! Iedere toerist die ik tegenkom die push ik zowat naar Sucre. Over het algemeen slaan de toeristen Sucre (en heel Bolivia) nu over aangezien er zoveel problemen waren/zijn. En die problemen zijn nog lang niet over ben ik bang! Maar goed, het valt allemaal reuze mee!

Nu dus in Salta!
Wat een groot verschil Salta of Sucre. Het zijn beide heel mooie steden, maar hier hebben ze gewone stadsbussen... en ze hebben hier jonge ventjes in hun eerste auto met het raam wijd open en blerende muziek aan.... ook hebben ze hier weer echte supermarkten.... en ik heb voetgangerslichten gezien... en troittoirs zonder gaten.... en nog veel meer!

En hier in Salta heb ik mijn kerst gevierd... Hoe vreemd kan kerst aanvoelen?
Zoals ik al zei kwamen we ´s avonds rond een uur of acht aan. Op kerstavond, totaal niet wetend wat kerst brengen zou...
Op naar een hostel waar gelukkig nog plaats was. Twee nieuwe kamergenoten, Amy en ik slapen altijd in een dorm en daar sliepen ook al twee Ieren.
Wat is dat toch met de Ieren... je komt hier of Hollanders tegen of Ieren.... echt heel veel en dat terwijl Ierland maar een paar miljoen inwoners heeft. Veel minder dan ons kikerlandje!
Dat hostel organiseerde op kerstavond een kerstdiner! Dus ´s avonds rond een uur of 10 naar ons kerstdiner! Tja, je zit nu in Argentinie en daar hebben ze helaas de gewoonte om pas rond een uur of 10 ´s avonds hun diner te nuttigen...
Het kerstdiner bestond uit een barbeque en we hebben heerlijk gegeten en gedronken! Ze hadden zelfs vegetarische burgers :-) Ikke erg blij!

Kerstdag was gewoon puffen in de hitte! Zo vreemd om hier kerst te vieren, maar wel erg leuk! Heerlijk wat gegeten en gedronken met een grote ploeg, zelfde mensen als van het kerstdiner! En ´s avonds het nachtleven van Salta verkennen :-)
Ze kennen hier in Zuid Amerika (en in de rest van de wereld) maar alleen eerste kerstdag. Dus vandaag is alles weer open! Wij Nederlanders zijn gewoon verwend met tweede kerstdag!

Vandaag een busticket naar Buenos Aires gekocht! Het is nog maar 21 uur bussen... en dan ben ik er al.... hahaha. Je moet wat over hebben voor je zus!

Fijne jaarwisseling allemaal!

Dikke kus Neeltje

ps. de foto´s komen weer weer wat later... Sorry

  • 26 December 2007 - 17:58

    Petra:

    jammer dat de fotos later komen

    maar ik zie dat je er erg van geniet

    veel plezier van familie linders uit blerick

  • 26 December 2007 - 18:40

    Maylang:

    Ha die Neeltje, Happy New Year!
    Pas op met vuurwerk in Buenos Aires!(en de mannen??) doe de groetjes aan de prins...Ik vier oud en nieuw op de erasmusbrug(weer es wat anders)en zal aan je denken.

  • 26 December 2007 - 18:48

    Maartje:

    Hey Neeltje

    Ja ja nog effe en dan staat Geertje op de stoep. Heel veel plezier in Buenos Aires.
    En de rest van Argentinie.
    Wel jammer hoor dat je al die lieve kindjes daar achter moet laten.
    Fijne Jaarwisseling volgende week en ik zie je in juni weer.

    Groetjes Maartje


  • 26 December 2007 - 22:30

    Geertje:

    Nog 2 nachtjes slapen... Echt heel raar dat ik je vrijdag weer zie, voor jou helemaal natuurlijk!!

    Tot heel snel!

    Liefs Geer

  • 27 December 2007 - 16:09

    Tante Els:

    Nou Neeltje nog even en je kan lekker met je zus oud en nieuw vieren samen met alexander en maxima en de 3 kids ze zitten ook in Argentinie voor kerst en nieuwjaar te vieren ( grapje )op dit moment logeert Jaelle bij ons is wel gezellig zo)n babbeltante.
    Nou Neeltje wij wensen jou en Geertje een fijne jaarwisseling toe en heel veel plezier de komende weken.
    Heel veel groetjes van Ome Huub en Tante Els knuffels en xxxxxsjes uit blerick.

  • 27 December 2007 - 20:58

    Ha Neeltje & Geertje:

    Vanuit Limburg wensen we jullie een hele fijne jaarwisseling en heel veel veilig reisplezier in 2008. Heel veel groetjes en een dikke knuffel,

    Tante Mien, Natascha, Guillaume, Rick en Lars

  • 28 December 2007 - 11:03

    Merel:

    Dank je wel voor je mail! Fijn te horen dat je het zo naar je zin hebt, en hebt gehad in Sucre met de kindjes enzo :D
    Hoop je snel weer een keer op msn te zien, maar als dat niet gebeurd dit weekend: Een hele fijne jaarwisseling, en groetjes aan Geertje!
    Liefs, Merel.

  • 28 December 2007 - 13:13

    Ikke Zelf!:

    Hola!

    Ben een uur of twee geleden in de grote stad Buenos Aires gearriveerd en hoop vanavond mijn kleine zusje te zien!! Heb er heel veel zin in en we gaan er zeker een geweldige oudjaarsavond en nieuwjaarsdag van maken!

    Heel veel liefs vanuit een miljoenenstad,

    Neeltje

  • 28 December 2007 - 13:33

    Pa:

    Ha die Neeltje, vanmorgen in alle vroegte Geertje naar Schiphol gebracht, op het laatst was ze toch een beetje nerveus voor de grote vlucht, alles komt goed heb ik haar nog nageroepen, ze verheugt zich je te zien. Ik hoop dat we snel van jullie horen, heel veel liefs, een dikke knuffel en heel veel liefs

    Pa en Ma

  • 28 December 2007 - 16:37

    Onaisha En Familie:

    hoi juf neeltje.

    Ik had op een andere pag
    je een berichtje gestuurd .
    En ik weet niet of je die dan leest.
    een heel fijn oud en nieuw.
    en heel veel plezier op je reis.

    groetjessssssssssss onaisha

  • 28 December 2007 - 20:44

    Monique:

    Veel plezier samen met Geertje!!! Fijn om weer familie te zien lijkt mij. Neeltje, ik wens je alle goede dingen (zoals weinig berovingen, goede wegen, nuchtere buschauffeurs...)toe voor 2008!!! XXX Monique

  • 29 December 2007 - 13:45

    Jose:

    hoi neeltje
    heel fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ik begrijp wel dat je overal ieren tegenkomt. die worden eindelijk ns wakker dat er meer is dan alleen maar dat eilandje. wordt wel tijd dat die eiland mentaliteit veranderd. er is dus nog hoop voor ierland in the near future.

    wij wensen je vanuit het koude natte ierland een heel gelukkig en reisvol 2008. en at het je alles mag rengen dat je wenst.

    liefs en knuffels,
    jose, kodjo, joe en laura

  • 29 December 2007 - 19:15

    Geertje:

    Hoi Neel!!

    Ik ben er!! Maar dat heb je natuurlijk al gezien toen je me ophaalde op het vliegveld in Buenos Aires.

    Dus dit berichtje is eigenlijk voor de andere lezers. Ik ben dus in Buenos Aires, Neeltje ziet er nog heel gezond uit en ook onwijs bruin, maar ja, het is hier dan ook bloedheet!

    Liefs Geertje

  • 30 December 2007 - 18:24

    Susan:

    Hey Neel,
    Klinkt goed! Wie weet kom je nog wel eens in Sucre terecht, ben wel benieuwd naar je foto's. Heel veel plezier met de jaarwisseling en doe je zus de groeten.

    XXX Suus

  • 31 December 2007 - 12:11

    Tante Corrie/Hans:

    Op de eerste plaats jullie allebei een gelukkig en gezond nieuwjaar.
    We genieten iedere keer van de mooie foto,s en verhalen. Hopelijk hebben jullie samen een hele fijne tijd. Gr. uit het verre Blerick.

  • 31 December 2007 - 20:04

    Ma:

    hoi meiden,
    Leuk om jullie weer gehoord te hebben en dat het daar bloedheet is terwijl het hier koud en flink mistig is,is voor Geertje mooi meegenomen.Heb Vesa net naar bed gebracht ze is nog volop aan het zingen.Nogmaals fijne jaarwisseling en tot gauw horens.
    De knallen van de karbietbussen vliegen je hier weer om de oren.
    Dikke kussen ,doeiiiiiiiiiiii.

  • 01 Januari 2008 - 12:32

    Esther:

    Hoi Neeltje en Geertje,

    Wat een leuke foto's weer! Wat goed om Geertje te zien! Ik wens jullie een gelukkig en gezond 2008. Hebben jullie een leuke jaarwisseling gehad? Veel plezier nog met jullie belevenissen in Argentinië.

    groeten, Esther

  • 05 Januari 2008 - 11:08

    Marianne, Jos, Kids:

    Hoi Neetlje en Geertje,

    Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! Is het een betje spetterend begonnen voor jullie? Hier was alles in de mist. In twente konden mensen hun eigen huis niet eens terugvinden.
    Veel plezier samen.

    Groetjes uit Horst

    PS Heb je onze kerstwens kunnen ontvangen???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Neeltje

Op naar Myanmar,ofwel Birma!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 49206

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Myanmar- Birma zomer 2014

11 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

Zomervakantie 2009

19 Juli 2007 - 02 Juli 2008

Reizen in Latijns Amerika!

Landen bezocht: