Tijd voor de hangmatten!! - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu Tijd voor de hangmatten!! - Reisverslag uit Copacabana, Bolivia van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu

Tijd voor de hangmatten!!

Door: Neeltje

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

12 Oktober 2007 | Bolivia, Copacabana

Hola allemaal,

Lekker een kort bericht zonder foto´s.... Misschien worden jullie nu allemaal jaloers.... :-) Ben sinds drie dagen in Bolivia en heb alleen nog maar de hangmat gezien :-)
Voor iedereen die denkt dat Copacabana alleen maar in Brazilie ligt, die heeft het fout. Ook in Bolivia ligt een klein stadje dat zo heet!
Copacabana ligt aan het Titicacameer en dat is een van de hoogstgelegen meren ter wereld. En..... De zon schijnt er altijd!

We zijn van Cusco naar Puno gegaan, dit stadje ligt ook aan het meer, maar dan aan de zijde van Peru. Hier kun je dagtochten maken naar de eilandjes van het Titicacameer. Geweldig, maar ook erg toeristisch. Zo hebben we onszelf ´s avonds moeten omkleden in de traditionele kledij om te gaan dansen. Hilarisch! De foto´s zet ik er zeker een keer op deze dagen, maar nu even niet. Moet zo dringend terug naar de hangmat ;-)

In het Titicacameer liggen ook de ´floating islands´. Ofwel, de drijvende eilandjes. Deze worden gemaakt van riet en de mensen moeten elke 8 tot 10 maanden de eilandjes opnieuw van riet voorzien, want de onderste laag is dan alweer aan het rotten. Interessant om te zien! En nog veel handiger.... Hebben de mensen ruzie met elkaar dan pakken ze hun grote zaag en dan zagen ze het eiland door midden, zodoende drijft dat eilandje weer ergens anders naar toe en hebben ze geen last van elkaar! Hoe handig is dat??

De grensovergang ging soepel en nu ben ik dus in Bolivia, aan het genieten van de zon en ontelbare boeken in de hangmat aan het lezen :-)

Morgen op naar La Paz, naar de hoofdstad van Bolivia!

Heel veel liefs van mij!

  • 12 Oktober 2007 - 19:47

    Marianne En Jos:

    Hoi Neeltje,

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin. Geniet er maar lekker van!
    Gr uit Horst

  • 12 Oktober 2007 - 19:48

    Maartje:

    Hey Neeltje

    jaloers ben ik zeker al is mijn vakantie op dit moment net begonnen.
    Lekker een weekje ontspannen.
    Alleen de hangmat ontbreekt nog maar het strand en de palmbomen zijn aanwezig.
    Hier in Nederland is het weer op dit moment koud,koud en nog eens koud dus niks geen zon.

    Veel plezier in La Paz morgen en ik spreek je weer.

    Groetjes Maartje

  • 12 Oktober 2007 - 20:17

    Geertje:

    AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAh, je maakt me echt jaloers!! Ik wil ook op een hangmat in een zonnig Copacabana. Maar ja, ik heb me er al bij neergelegd dat ik gewoon dagelijks naar Emmen moet. Maarre, ik tel de dagen af hoor! Nog maar een week of 8 en dan kom ik lekker die kant op!

    Heel veel liefs van een jaloers zusje.

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 12 Oktober 2007 - 20:31

    Suzanne En Monique:

    Hee neeltje! je fiets fietst nog steeds erg lekker! Ik hoop dat je het erg fijn hebt in je hangmat. Jaloers????? Hoe kom je er bij????????????

  • 12 Oktober 2007 - 23:53

    Sonja:

    Wat heb je het toch slecht haha!
    ps: je stukje staat in de nieuwsbrief
    www.dominicusschool.nl (met een foto die ik van deze site geplukt heb).Kinderen en collega's reageerden enthousiast en we hebben tijdens de borrel nog wel over je gekletst. Niet schrikken: alleen maar over alle dingen die je meemaakte (lees: ongelukken, laatste dag nog ff asfalt van dichtbij zien etc.). Dus zo zie je maar; uit het oog, maar niet uit het hart! Of zoiets, want spreekwoorden zit niet in het groep-4-pakket :).
    X Sonja

  • 13 Oktober 2007 - 06:31

    Indra:

    Hey,

    Het is hir best wel lekker weer maar daar is het nartuurlijk wel beter het is hier nu zo'n 17a 19 graden en de zon schijnt af en toe. Maar ja wat doe je eraan hoop dat je het nog steeds erg veel aar je in hebt en dat je weer veilig thuis komt in mei. Ik ben geslaag voor mijn eerste jaar kapper en nu ben ik met mijn 2de jaar begonnen en die rond ik in augustus af.

    Wens je heel veel plezier en schrijf nog wel een keer weer wat.

    xxxje indra :-)

  • 13 Oktober 2007 - 10:14

    Tante Corrie/ Hans:

    Hoi Neeltje,
    Jij denkt zeker het is nu herfstvacantie in Holland en ik wil nu even geen gezeur van kinderen en ouders aan mijn kop,dus ???? Hangmatten maar.
    Geniet ervan en val er niet uit.
    Gr. tante Corrie / ome Hans vanuit een mistig Nederland

  • 13 Oktober 2007 - 12:46

    Marieke:

    Hoi Neeltje,

    Jaloers? Hoe kom je erbij! Jij ligt lekker in een hangmat in de zon, en ik moet werken, werken en nog eens werken in een land waar de zon af en toe schijnt maar waar het lang zo warm niet is! Maar goed, je krijgt wat je verdiend!
    Tot je volgende avontuur!
    Gr Marieke

  • 13 Oktober 2007 - 16:40

    Marianne:

    hallo Nelus,
    Maak deze en gene maar lekker gek!
    We hebben vanmiddag de Lonely
    Planet van Cuba gekocht,dus kan pa volgende week als we met Vesa op vakantie zijn in Pipodorp [Oranjestad]s'avonds lekker gaan wroeten.Geniet nog lekker in Bolivia en tot de volgende mail of telefoon.
    Groeten ma.

  • 13 Oktober 2007 - 18:30

    Geer:

    Leuk om te zien, dat iedereen zo met je meeleeft! Het moet toch leuk zijn om al die berichtjes te lezen, we denken aan je en lezen met je mee!

    xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 13 Oktober 2007 - 18:59

    Petra/familie:

    hey en hebben ze daar ook muggen ben blij dat ze hier weg zijn. alleen veel last van spinnen:(. maar goed ik wens je veel plezier in La Plaza. en ga je ook nog naar andere landen zoals Brazilie of niet? nou meid we wensen je nog heel veel plezier en we wachten met smart tot je volgende bericht.

    groetjes van familie linders uit blerick die thuis in het mistige nederland zitten(koude kikkerlandje)

  • 15 Oktober 2007 - 09:45

    Ine:

    Wat een heeeerlijkheid weer!! Lekker voor je hoor. Maar van het weekend was het hier in ieder geval ook mooi weer. Tussen de bedrijven van boodschappen doen, huis schoonmaken en was doen door, heb ik ook lekker in de hangmat gehangen met een boek. Ook heerlijk.
    Geniet maar lekker door.
    Veel groetjes Ine en Jean.

  • 15 Oktober 2007 - 14:00

    Susan:

    Hoi,
    Hier is het nu even heerlijk weer. Volgende week hopelijk ook, dan begint mijn herfstvakntie. Helaas heb ik geen hangmat. Kun je er één opsturen? Vind ik best relaxd. Ben wel benieuwd hoe je eruit zag. Neem je een outfit mee naar huis? Hard werken hoor, dat reizen. Kijk maar uit dat je niet overspannen wordt. Haha!
    Liefs Suus

  • 15 Oktober 2007 - 17:30

    Jose:

    wij hebben ook bijna vakantie. we gaan van een nat land naar een ander nat land. maar dat mag de pret niet drukken. geniet lekker van je vrije dagen, kun je bijtanken voor je volgende avontuur.
    wij gaan volgende week ook echt vakantie vieren en genieten.

    heel veel liefs van ons uit ierland
    knuffels en kusjes van joe en laura

  • 15 Oktober 2007 - 20:00

    Angela:

    Hoi Neeltje na een sieradenparty kwam jij ter sprake alleen maar goede dingen hoor.
    Katharina heeft je site gegeven dus nu kunnen wij je ook in de gaten houden. Heel veel plezier en uitkijken hé

    Groetjes van Angela en Andre en Raymond Snel

  • 21 Oktober 2007 - 14:04

    Annemarie:

    Hoi Neeltje,

    Zie en lees dat je het erg naar je zin hebt. Wij zijn alweer bezig met de skivakantie en hebben de mail ook naar Geertje gestuurd, maar waarschijnlijk zit ze dan bij jou. Of heb jij ook belangstelling(???), je bent nu wel aan de hoogteverschillen gewend geraakt denk ik of toch nog niet.

    Groetjes en nog veel plezier
    Annemarie, Piotr en Joris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Neeltje

Op naar Myanmar,ofwel Birma!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 49226

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Myanmar- Birma zomer 2014

11 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

Zomervakantie 2009

19 Juli 2007 - 02 Juli 2008

Reizen in Latijns Amerika!

Landen bezocht: