Relaxen! - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu Relaxen! - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu

Relaxen!

Door: Neeltje

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

03 Februari 2008 | Uruguay, Montevideo

Hola allemaal,

Tja, het werd weer tijd voor een berichtje :-), zodat jullie weten dat ik nog leef nadat mijn zus is vertrokken. Ze is ruim een week geleden weer in Nederland gearriveerd. Ze wilde eerst perse nog naar de watervallen. Dit betekende van Puerto Madryn maar liefst ruim 36 uur bussen... wat je al niet over hebt voor je zus! Hahaha, maar we hebben intens genoten van de watervallen en er ook de tijd voor genomen. We hebben twee dagen aan de Agentijnse kant en een dag aan de Braziliaanse kant de watervallen mogen aanschouwen en het is zeer indrukwekkend! Geertje werd nog bijna aangevallen door een grote hagedis (rond de 70 centimeter) toen we rustig op een bankje zaten te genieten van de natuur. De hagedissen zie je overal, komen opeens uit de bosjes tevoorschijn Geweldige dieren!

Vervolgens zijn we terug gegaan naar BA, dat was maar 17 uur en we namen de cama bus. Ofwel de bus waar je bijna liggend kunt slapen. Erg luxe! Ach, mocht wel een keer! In BA ben ik voor mijn oog op controle geweest en de toestand van mijn oog was op dat moment erg verbeterd en op het moment van schrijven is het nog veel beter. Het is dus iets waar ik bijna een maand mee rond heb gelopen, maar goed, ook dat hebben we weer overleefd!
Geer en ik waren op donderdag in BA, dat betekende dat de wekelijkse demonstratie van de dwaze moeders voor ons op de planning stond voor een bezoekje. Elke donderdag protesteren deze moeders nog steeds, hun kinderen zijn in de jaren 70 verdwenen. Erg indrukwekkend om te zien, maar ik moet er eerlijkheidsgetrouw aan toe voegen dat het echt een toeristenuitstapje is geworden. De moeders hebben nu de leeftijd van een jaar of 70 tot ruim 80 of nog ouder. Ze lopen of zitten in rolstoelen die worden voortgeduwd door de jongere generatie die nu dus ook mee demonstreren. Het was boeiend om te zien. Maar met ons twee dus nog vele anderen honderden toeristen. Het aantal dwaze moeders en andere actievoerders was ongeveer 50.... denk ik. Heb ze natuurlijk niet geteld ;-)

De dag erna was het Geer wegbrengen naar het vliegveld. Ahoewel ik dacht dat ik geen traan zou laten, was het wel even vervelend en kwamen de tranen toch echt even. Maar goed, nadat Geer door de douane was was ik haar alweer vergeten ;-) Nee hoor!

Debbie was ook in BA, dus die heb ik opgezocht! Zij verbleef in het gloednieuwe appartement van haar vriend uit Engeland. Met andere woorden, daar heb ik ook vijf dagen doorgebracht. Er stond nog helemaal niets in het appartement en er werd nog veel gewerkt, maar ja, een gratis slaapplaats sla je natuurlijk niet af he? We hebben heerlijk veel geslenterd door de stad, ijs gegeten, geslapen, filmpje bekeken en nog meer nonsens wat helemaal de moeite waard niet is om te vertellen! Wel zijn we nog naar de buurt van de gekleurde huizen gegaan, dit is La Boca en staat bekend om zijn schilders en andere artiesten. Een straat is (jaaaren geleden) helemaal veranderd door een artiest die het maar saai vond. Erg mooie gekleurde huizen, zouden ze in NL ook eens moeten doen!

Vervolgens op naar Uruguay! We namen de boot vanaf de haven in BA en een uur later stond ik met mijn voeten op Uruguayaanse bodem! Op naar de bus om door te stomen naar Montevideo. Ach, het is maar een klein land, dus 3 uur later waren we in de hoofdstad! Wat heerlijk zo'n klein land!
In BA en in Montevideo waren er weer wat demonstraties.... deze Zuid Amerikaanse landen houden toch wel van hun demonstraties! Ach, we zijn eraan gewend :-)

Montevideo ligt aan het strand, dus dat betekent dat we (Debbie en ik) het strand zometeen gaan uitproberen :-) Heb er zin in!
Voor de rest is Montevideo erg klein, vergeleken met andere hoofdsteden en hebben we vooral veel rond geslenterd! Bier en wijn op terrasjes gedronken... ja het leven bevalt me wel!
Carnaval is ook in aantocht. Nou ja, carnaval begint hier midden januari en eindigt een keer in maart. De grote optocht hier in Montevideo is pas donderdag en vrijdag. Dus of we er dan nog zijn, geen idee! Wel hebben we al andere dingen gezien die te maken hebben met carnaval. Zo hebben we afgelopen donderdag in een theater gezeten om te genieten van de wijze waarop de mensen in Uruguay carnaval vieren. Een soort show, waarin ze zingen en dansen en natuurlijk ook de draak steken met de politiek en andere zaken. Het was in het spaans, heb dus niet veel kunnen volgen, maar er wel volop van genoten!
Gisteren zijn we naar het strand geweest, dat had ook te maken met carnaval en wat we daar zagen kan ik met geen honderd woorden beschrijven. Ga het dus ook niet echt proberen, het heeft te maken met het geloof Umbanda. Als je het ziet denk je dat de mensen (compleet in het wit gekleed en een sigaar of sigaret vasthoudend, rokend en drinkend) ergens anders thuis horen. Vage rituelen, kreten uitslakend, vreemde bewegingen, zang.... (high... misschien wel) Met andere woorden, ik kon er wel uren naar kijken! Erg bizar, dus leuk!

Oke, de rest van de week is het ook carnaval, dus we zien wel wat er gebeurd!

Oke, dat was wel weer genoeg denk ik!
Voor iedereen die het wil weten: Ik heb eindelijk mijn vlucht terug naar huis geboekt... moest het maar eens doen he. Ik vlieg terug op 1 juli en kom aan op 2 juli om 18.30 's avonds op schiphol. Aan de ene kant een knoop doorgehakt en wel blij, aan de andere kant is het nog maar 5 maanden.... Veel te snel! Ach wie weet snak ik tegen die tijd wel naar NL, wie weet! Nu nog absoluut niet :-)

He, veel liefs en een grote knuffel voor iedereen!

Neeltje

ps. foto komen wat later en Geer mag ze van de watervallen erop zetten. Handig zo'n zus die langs komt.... heb haar werkelijk alles meegegeven wat ik niet meer nodig had! Plus de souvenirs!

































































  • 03 Februari 2008 - 17:03

    Suus:

    Hey Neel,

    Veel plezier met carnaval! Dat belooft wat, denk je niet?
    Ben natuurlijk heel erg benieuwd en laat het ons dan maar zo snel mogelijk weten.
    Fijn dat het beter gaat met je oog.
    Groeten van mijn mams en ik mail je snel.

    Liefs Suus

  • 03 Februari 2008 - 17:37

    Vera:

    Eindelijk een berichtje van mij! Dat carnaval zal vast geweldig zijn! Heel anders dan bij ons dat middagje (in Afrikaanse jurk!) proberen een leuke polonaise te organiseren!
    Ben boekjes voor de zomer aan het bestellen... Jammer dat je dan niet meer in zuid Amerika bent! Als je toproute voor 3 a 4 weken weet hoor ik het graag van je!!!

    Liefs en geniet ervan! X Veer

  • 03 Februari 2008 - 20:33

    Maartje:

    Hey Neeltje

    Hier in Hengel is alles oke. Vandaag naar de carnaval in oldenzaal geweest was super gezellig. Ik heb de foto's van de watervallen gezien op de dag dat geertje thuiskwam. En de rest van de foto's natuurlijk. Zal je binnenkort effe via de mail verder updaten.

    Groetjes Maartje

  • 03 Februari 2008 - 22:15

    Geertje:

    Hé grote zus,

    Lekker hé, dat ik er niet meer ben, kun je eindelijk bijkomen!
    Ik vind het leuk dat ik je foto's erop mag zetten, maarre je weet zelf dat we ontelbaar veel prachtige foto's van de watervallen hebben gemaakt, dus ik moet nog even bekijken welke foto's erop komen en hoeveel.

    Doe Debby de groeten en geniet van het relaxen!!

    Liefs Je Zusje :-)

  • 04 Februari 2008 - 08:05

    Esther:

    Hoi Neeltje,

    Je hebt helemaal geen tijd om Geertje te missen. Geweldig...weer een nieuw land. De lijst met bezochtte landen wordt steeds langer. Nog maar 5 maanden...nou ik vind dat best lang...dat zijn dus nog heeeeel wat leuke verhalen op deze site!

    Veel plezier in Uruguay.
    Groeten, Esther

    P.S. Geertje schiet toch eens op met die foto's. :)

  • 04 Februari 2008 - 12:11

    Marieke:

    Ha Neeltje,

    Alweer gewend aan het alleen reizen? Nou ja, alleen, in elk geval niet met je zus!
    Erg leuke verhalen, ook onder het vorige bericht met die gestolen camera in een broodzak!
    Hier is het nu ook carnaval, maar ik doe er lekker niet aan mee! Trouwens, tijdens het schrijven regent het pijpestelen, dus zou ik ook nog nat worden! Dacht het niet!
    Geniet nog van dit land, en ik ben benieuwd vanuit welk land je weer van je laat horen!
    Gr Marieke
    p.s. in juli terug? Gelukkig, ik dacht al die komt niet meer naar NL!

  • 04 Februari 2008 - 17:54

    Neeltje:

    Ja, het volgende land wordt zeker een verrassing! Heb besloten om niets te vertellen, maar gewoon over een week of twee maar weer een nieuw bericht op mijn site te schrijven! Flauw he?
    Wacht dus gewoon allemaal maar rustig af. Ja, sommigen wensen weten het, maar dat zijn er niet veel. Dus geen pogingen tot omkoping!

    Dikke kus Neeltje

  • 07 Februari 2008 - 10:14

    Jose:

    Hoi born survivor. Leuk al die verhalen. Jammer dat geertje al weer zo snel weg moest. Maar jij komt nu al weer bijna terug. Time flies when your having fun.
    hier is t zoals gewoonlijk nat, dus als t kan stuur dan wat zon deze kant op. vinden wij hier niet erg hoor. Toevallig hebben joe en ik samen naar n survivor documentaire zitten kijken in patagonie. Gelukkig zijn jullie niet echt diep in patagonie geweest. Jeetje daar is t bar en boos. joe maakte zich zorgen of je er wel goed uitgekomen bent!!!? Nou heel veel plezier nog, waar je ook mag gaan en toto schrijfs.
    Heel veel liefs uit ierland

  • 07 Februari 2008 - 15:24

    Geer:

    Hé zus,

    Je moet nog even wachten op de foto's die ik moet plaatsen helaas, want het kaartje kan dus niet in mijn oude fototoestel, ik ga zo ff naar de kruidvat om de foto's op cd te laten zetten, maar ik heb het idee dat dat hier niet direct gebeurd.

    Ik ben wel benieuwd wat José in het stukje hierboven bedoeld??

    Heel veel liefs,
    Je Zusje

  • 07 Februari 2008 - 20:23

    Je Grote Zus:

    Ik denk dat Jose en Joe Patagonie in de winter op de televisie hebben gezien. Is dat niet zo Jose en Joe? Tenslotte zijn we wel diep in Patagonie geweest en in de winter moet het een bar en boze plek zijn!
    Dikke kus

  • 07 Februari 2008 - 21:59

    Geertje:

    Ja hoor! Ze staan erop, de foto's van de watervallen. Maar dat heb je vast al gezien als je dit berichtje leest, haha!!

    Liefs

  • 07 Februari 2008 - 22:17

    Monique:

    Hoi!
    Vandaag vroegen Julia en Buse wanneer je nu weer eens terug komt naar nederland en ik heb ze verteld dat je misschien wel daar gaat werken, nu toch een ticket naaar Nl. zie ik. Ik heb zo'n idee van een tijdelijke stop! Maar ja dat is wel erg op de feiten vooruit lopen..... Wij gaan morgen voor de winterdisco, thema: Venetiaans Caranaval.... maskers gemaakt enz. Dus eerst maar even naar Frans Moret samen met Hans. Misschien kunnen we nog een outfit samenstellen hi-hi! Voorpret is soms het leukst....

    Relaxen is voor ons weer over 2 weken, voorjaarsvakantie!!!!

    Weer prachtige foto's, ik zou ook 36 uur reizen om al dat neerstortende water te zien.

    XXX Monique


  • 11 Februari 2008 - 20:14

    Tante \els:

    Alweer alleen aan het reizen,ach ja alles went of niet Neeltje het is natuurlijk wel leuk geweest samen met je kleine zus een paar weken reizen het waren weer leuke verhalen en erg mooie fotos al dat waterspectakel geweldig mooi.Nou Neeltje ik ben benieuwd waar je de volgende keer weer terecht komt, Ik heb gezien dat je weer de terugreis geboekt hebt dus je komt toch nog terug naar NL.al duurt het nog 5maanden ik hoop dat je ons nog veel moois laat zien ben wel weer beniewd heel veel plezier en groetjes en xxxxxsjes van ome Huub en tante Els .

  • 12 Februari 2008 - 12:15

    Natascha/Tante Mien:

    Hoi Neeltje,

    We zijn weer thuis van een geweldige week vakantie.Een week was natuurlijk te kort maar ja de plicht roept weer, werken, kinderen naar school enz. enz.
    maar nu het zonnetje weer schijnt hebben we ook weer meer zin om wat te doen dan is alles en iedereen weer vrolijker.
    We hopen dat het je de laatst 5 mnd. ook goed afgaat. en dat je veel mag genieten.

    Groetjes Tante Mien en Natascha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Neeltje

Op naar Myanmar,ofwel Birma!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 49142

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Myanmar- Birma zomer 2014

11 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

Zomervakantie 2009

19 Juli 2007 - 02 Juli 2008

Reizen in Latijns Amerika!

Landen bezocht: