Laten we het vliegtuig nemen!! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu Laten we het vliegtuig nemen!! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu

Laten we het vliegtuig nemen!!

Door: Neeltje

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

13 Februari 2008 | Costa Rica, San José

Hallo lieve mensen,

Tja, ik weet het... Brazilie lag meer voor de hand, maar heb toch maar het vliegtuig genomen naar een verder weg gelegen land! Brazilie staat op mijn verlanglijstje voor het volgende reisplan :-) wanneer dat dan ook moge zijn!

Afgelopen zaterdag van BA naar Santiago de Chile gereisd, het was maar een busrit van 22 uur. Op de een of andere manier gaan die busreizen steeds sneller. Waarschijnlijk raak ik er gewoon teveel aan gewend. Daar aangekomen heb ik bij de familie van... die ken ik van... en die ken ik weer van... Met andere woorden, veel te ingewikkeld om uit te leggen en niet erg interessant! Maar goed heb de nacht dus bij een familie in Santiago doorgebracht. Het waren hele lieve mensen, maar ik kwam er wel achter dat de mensen ouder waren dan dat ik van te voren dacht. Dat betekende dat omaatje zich de sloffen uit het lijf liep (is dat een gezegde..?) en ze is bijna 80. Voelde me dus heel erg schuldig, maar heb wel het idee dat ze dat nog steeds voor iedereen in de familie deed. Ze had speciaal voor mij een maaltijd gemaakt, aardappelpuree met kip. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om te vertellen dat ik vegetarier was... met andere woorden: ik...heb... kip... gegeten... Voor het eerst in 10 jaar heb ik vlees gehad. Kon niet zeggen dat ik het lekker vond of dat ik het gemist heb de afgelopen 10 jaar. Dus we gaan gewoon weer als vegetarier verder ;-) Gelukkig niet ziek geweest of aan de diarree geraakt, gelukkig maar!
Maar goed, de dag daarop, afgelopen maandag 11 februari, nam ik het vliegtuig om in Costa Rica aan te komen!! Oftewel, Centraal Amerika. Het was een aardig lange vlucht, twee keer over 3,5 uur, ik had namelijk een tussenstop in Lima. Heb het weer overleefd :-)

Nu dus in Costa Rica, maar ik was gebleven bij Uruguay. Met andere woorden, we gaan even terug in de tijd. Carnaval stond voor de deur en het strand! De grote carnavalsoptocht in Montevideo stond voor donderdag (na aswoensdag..?) gepland.
Het strand was niet echt een goed idee, mijn benen, armen en gezicht mogen dan wel gewend zijn aan de zon... Mijn rug niet. Erg dom heb ik mijn rug maar een keer ingesmeerd... met andere woorden, mijn rug was ROOD! Ik heb de hele week gesmeerd met creme en nu ben ik er weer vanaf. Dat was niet het slimste wat ik ooit heb gedaan. Heb trouwens die dag wel erg genoten van het strand!!
Debbie en ik zijn vervolgens twee dagen in Colonia geweest. Een geweldig klein stadje in Uruguay, echt een aanrader!! Jaren geleden was het een smokkelaarsstadje waar de mensen hun goederen van en naar BA onderbrachten. Het stadje heeft nog echt heel lieve, oude gebouwtjes. Echt super om te zien, vooral ´s avonds. Dus, ga je een keer naar Uruguay... ga dan ook naar Colonia!

Vervolgens weer op naar Montevideo voor de carnaval, Debbie en ik geloofden er eigenlijk niet echt meer in. Wie viert er nu carnaval na aswoensdag..? Maar het bleek een supermooie optocht te zijn, met de nodige (bijna) blote dames, in werkelijk alle soorten en maten. Volgens mij pas ik er volgend jaar ook wel tussen, met andere woorden, ALLE soorten en maten!!! Erg opzwepende muziek en een heleboel kijkers. Supergezellig dus!

Nu dus in Costa Rica! Ik ben op dit moment alleen nog maar in de hoofdstad geweest, morgen ga ik verder. We (een Amerikaanse en ik) gaan naar een strand vlakbij de grens van Panama. Wat ik daarna ga doen, geen flauw idee. Heb al met heel wat mensen gepraat en ik denk dat ik nog wel heel veel mooie dingen kan zien in Costa Rica!
Heb de laatste twee dagen vooral met mijn neus in de Lonely Planet gezeten en ik ben er helaas al achter gekomen dat vier maanden niet genoeg is om alles te zien in Centraal Amerika :-(
Tja, we gaan het zien!

Wat meer... Costa Rica ligt dichterbij de evenaar, dat betekent dat het veel vroeger donker is. Daar moet ik echt nog even aan wennen. Een maand geleden zat ik in Patagonia, waar het uren lang licht is, en nu doet iemand rond 18.00 opeens het licht uit!
O, en Costa Rica houdt ook van zijn protestmarsen. Vanavond, terugkomend van de winkel, stonden er weer mensen te protesteren. Drie keer raden waarom... De president wil vanalles veranderen in het land, er is veel corruptie en hij denkt alleen maar aan geld. Met andere woorden, het is hier hetzelfde dan in andere landen die ik heb bezocht in Zuid Amerika, om ze allemaal maar even over een kam te scheren :-)

Oke, dat was het weer! O, nog een ding!
Het is vandaag Valentijnsdag, een mooie gelegenheid om iedereen te bedanken die steeds maar mailtjes en berichtjes blijven sturen! Alhoewel ik het reuze naar mijn zin heb, is het erg belangrijk voor me om dingen van vrienden, familie en ...wie dan ook te blijven lezen! Dus dankjewel daarvoor!!! Het is ook leuk om te lezen dat er ook mensen mijn berichten lezen en de foto´s bekijken die ik al heel lang niet meer gezien heb. Altijd leuk om te weten!!
Dus, BEDANKT en er vooral mee blijven doorgaan!

Dikke kus en veel liefs,

Neeltje









































































  • 14 Februari 2008 - 07:11

    Jos, Marianne&meiden:

    Hoi Neeltje,

    Leuk om te horen dat het zo goed met je gaat. Hoe gaat het met je oog?
    Hier gaat ook alles z'n gangetje. We zijn druk aan het verbouwen. Volgende 2 weken gaan we bij opa en oma logeren omdat we een nieuwe vloer krijgen in de woonkamer en in de aanbouw. Dus weer alles leegruimen en dan merk je dat je in anderhalfjaar tijd toch weer een hoop rotzooi verzameld hebt. Maar ja, straks zijn we alles weer snel vergeten. Verder is Jos druk aan het solliciteren, want het bedrijf waar hij nu werkt gaat sluiten. Met de meiden gaat alles goed. Ze doen het goed op school. Dus alles gaat zijn gangetje. Veel plezier verder.

    Groetjes Marianne

  • 14 Februari 2008 - 08:32

    Pa:

    Hallo Neeltje,

    Fijn dat je goed bent aangekomen in Costa Rica, Ook hier veel plezier gewenst.Wij verheugen ons al op onze reis naar Cuba waar we jouw zullen zien. Zoals je in mijn mail hebt gelezen hebben we hier genoten van een mooie voorjaarsweek, nu is het minder. Koud en grijs, dus echt Nederlands weer. Vandaag beginnen we aan de laatste etappe van de verblijfsvergunning van de familie Berisha, we gaan een verblijf voor Ajla aanvragen daartoe moeten we zo dadelijk naar Zwolle. Ik ga met de familie mee. Je blijft je verbazen over het ambtenaren apparaat in Nederland, soms lijkt het wel een klucht. De familie moet een sofinummer hebben voor Eris en Ajla; Eris omdat hij naar school gaat in April en Ajla voor de ziektekosten verzekering en de kinderbijslag. Was niet aan te komen, kinderen moeten eerst in het paspoort staan van Ma. Komen ze op het gemeentehuis en krijgen ze de sofinummers zo maar mee. Kosovo gaat zich aanstaande zondag onafhankelijk verklaren, dat geeft weer onrust omdat het niet zeker is wat de serviers gaan doen.
    Met ons gaat alles zijn gangetje. We zien elkaar gauw en ik mail je nog

    heel veel liefs en een dikke knuffel van ons

  • 14 Februari 2008 - 16:28

    Marieke:

    Happy Valentine!

    Nou ja, niet mijn valentine natuurlijk, maar je bent familie dus zit je toch ergens in mijn hart! Haha!
    Maar eerst eens even over de foto's van de watervallen! Wat zijn die weer super mooi! Echt schitterend! Je hebt al veel verschillende landschappen gezien, en dat lijkt me best indrukwekkend.
    En dan... je rug verbrand! Niet echt slim hé? Maar ik moet toegeven dat ik hetzelfde heb gehad in Frankrijk! Toen hebben ze mijn hele rug volgesmeerd met yoghurt want dat haalt de brand eruit! Jaja, ik vond het maar erg vies allemaal, en KOUD!
    Zo, en nu zit je weer in Costa Rica. Ik ben benieuwd wat je daar weer allemaal gaat meemaken. Ik wacht wel op het berichtje dat je weer wat hebt geschreven en dan lees ik het wel!
    In elk geval veel plezier met alles, en de volgende keer weer foto's graag! Haha!
    Groetjes en een knuffel,
    Marieke

  • 14 Februari 2008 - 18:19

    Petra:

    hier gaat alles zijn gangetje met mijn knie gaat het steeds slechter en blijf vocht vast houden:( voor de rest gaat het wel. ik wist niet of je het gehoord had maar Hermien wordt er in maart alweer 50 jaar oud h:P ik wens je nog veel plezier daar zolang je de tijd nog hebt voor je weer terug komt naar nederland. wij verheugen ons er al weer op om je te zien.

    veel plezier nog daar en tot ziens

    groetjes ome Noud - Hermien - Petra - Carla

  • 15 Februari 2008 - 16:15

    Monique:

    Happy Valentine!!!

    Je bent wel op weg naar steeds meer beschaving!! Alhoewel.... kun je dat wel zo zeggen??????? Hoe Noordelijker je komt, hoe westerser.......maar beschaafder????? Wie kookt er hier nog op 80 jarige leeftijd een hele maaltijd voor iemand die een kennis van een kennis is??????

  • 15 Februari 2008 - 16:17

    Monique:

    Wat heb jij trouwens met verbranden??????

  • 16 Februari 2008 - 10:35

    Jose:

    Hoi lieverd, leuk weer een ander land, andere avonturen. Veel plezier. Hier gaat alles zijn gangetje, trouwens nog bedankt voor de mail namens joe. Wij gaan 13 maart weer op reis(paasvakantie). Een hele 2 uur vliegen, gewoon naar NL. Voor de kids een hele toer natuurlijk. We verheugen ons er nu al op. Maar eerst komt mam hier naartoe samen met ome huub en tante els. Die blijven een weekje en dan komt pap met mijn verjaardag hiernaartoe en gaan we met zijn allen (behalve manlief, die moet werken , hij gaat in nov. naar nigeria ) naar NL. we horen wel weer van je avonturen. Heel veeeeeeel plezier

    Dikke knuffels uit Ierland

  • 16 Februari 2008 - 10:42

    Tante Els:

    Ha die Neeltje

    Wat fijn zeg dat je nu in Costa Rica bent aangekomen en weer zo n lange vlucht hebt overleeft,ach je weet wel waar je het voor doet toch,je familie enterthemen (grapje),maar ik hoop dat we volgende keer weer mooie foto s zullen zien en verder weer heel veel plezier in dit niewe land heel veel groetjes en xxxxxsjes van Tante Els en Ome Huub en tot gauw.

  • 16 Februari 2008 - 14:56

    Susan:

    Alweer mooie foto's! Jij hebt ook altijd wat zeg, nu weer verbrand. Hoe is het nu met je oog? Geen ziekenhuis bezoeken meer!! Nou veel plezier in Costa Rica en houd ons op de hoogte.

    Liefs Suus

  • 16 Februari 2008 - 17:47

    Maylang:

    Hallo Neeltje,
    Ik geniet iedere keer weer van de mooie en interessante foto's. Ik bekijk altijd eerst de foto's en dan lees ik het bijbehorende verhaal. M"n pa is gisteren teruggekomen uit Suriname.Daar hoef je niet heen.teveel hollandse meiden (vliegtuigen vol)lopen daar stage in onderwijs of ziekenhuis of doen vrijw.werk. groetjes maylang

  • 16 Februari 2008 - 23:31

    Neeltje:

    Rustig maar :-) Hier zijn de foto´s... helaas zijn de computers ook erg relaxt aan de Carribean side, met andere woorden: Ik probeer onder de foto´s teksten te schrijven, maar het wil niet echt werken. Tot die tijd, kunnen jullie je er vast wel iets bij voorstellen!
    Liefs!

  • 17 Februari 2008 - 11:30

    Geer:

    Hé Zus!

    Heb je Amy weer getroffen?? Erg leuk!! Maar nu zul je vast nieuwe mensen moeten leren kennen die je dan in elk land weer tegenkomt :-) of nie??

    Liefs Geer

  • 22 Februari 2008 - 08:19

    Merel:

    Ha Neel,

    Lees net dat er een vliegtuigje in Venezuela gecrasht is... goed dat je daar alweer weg bent!
    Hier in Vilnius inderdaad alles prima en gezellig, zodra ik weer terug ben mail ik je!

    knuffel, Merel

  • 22 Februari 2008 - 10:36

    Geer:

    Hé Neel!

    Opdracht vervuld ;-)

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Neeltje

Op naar Myanmar,ofwel Birma!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 49212

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Myanmar- Birma zomer 2014

11 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

Zomervakantie 2009

19 Juli 2007 - 02 Juli 2008

Reizen in Latijns Amerika!

Landen bezocht: