Regenwoud! - Reisverslag uit Limoncocha, Ecuador van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu Regenwoud! - Reisverslag uit Limoncocha, Ecuador van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu

Regenwoud!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

12 Augustus 2007 | Ecuador, Limoncocha

Hallo lieve mensen,

Tja, ik heb het overleefd! Wat kan ik anders zeggen, hahaha. Al die enge beestjes, ze waren wel iets groter dan in Nederland zeg maar.... Ben blij dat ik gewoon elke nacht mijn ogen dicht deed en ´s ochtends weer wakker werd. Tja, je weet maar nooit met al die beesten! Het was echt ongelooflijk mooi!

Eerst zijn we op zondag naar Lago Agrio gegaan met de bus, dat is een trip van ongeveer 8 uur. Lago Agrio ligt tegen de grens van Colombia aan en staat dus niet bekend als een heel vriendelijk stadje. Het is heel grauw en arm, de mensen werken er in de mijnen en er lopen, volgens de lonely planet, veel guerilla strijders uit Colombia rond. Heb ik niet gezien, maar ze zullen er wel zijn. De toeristen laten ze met rust, heb ik gemerkt :-) anders kon ik dit niet schrijven!

De dag erna zijn we met een busje bij een hotel opgehaald, hebben we eerst ongeveer 3 uur gereden. De rimboe in. Vervolgens stapten we over in een kano (gemotoriseerd) en was het nog zo ongeveer 3 a 4 uur varen. Oftewel, waar kwamen we uit, midden in ´the middle of nowhere´! Gigantisch gaaf. Alleen al genoten van de tocht er naar toe. Dat betekende dus dat we op maandagavond aan kwamen en dat ik gelijk werd geconfronteerd met de kakkerlakken en grotere insekten. Ik heb me heel stil gehouden :-) Wel even slikken af en toe hoor! Ik vroeg wel eerst of er ook bloedzuigers waren, want daar kan ik echt niet tegen! He pa?

We mogen het trouwens geen jungle noemen, het is het regenwoud. Bij ons heeft het 4 dagen (bijna) niet geregend. Jippie! De mensen die er voor ons waren en die na ons waren, hadden en hebben wel door dat het een regenwoud is :-) We hadden dus veel geluk!

De hutten waren erg luxe als je bedenkt dat je ergens in de amazone zit aan een rivier. Met mogelijkheden om je te douchen en naar een toilet te gaan! Dat het water uit de rivier komt is logisch, na vijf dagen stonk iedereen dus wel een beetje, gelukkig bestaat er nog zoiets als zeep! In de rivier konden we ook zwemmen en dat hebben we ook gedaan. Even slikken aangezien er ook kaaimannen en piranha´s in het water zitten. Maar... je kan er zwemmen!

De dagen bestonden uit veel excursies, zowel ´s ochtends voor het ontbijt als ´s avonds laat als het pikkedonker was.
Veel wandelingen, veel kanoen, veel vissen (ikke niet) en gewoon heel erg veel genieten van alles!

De mensen die er werkten kwamen allemaal uit het regenwoud, behalve twee ecuadorianen die er als tolk werkten. We hadden dus altijd een locale en een engelse gids bij ons. Onze native gids heet Franklin en hij heeft veel laten zien en verteld. Ongelooflijk wat hij allemaal weet en kan! Leuk om te zien!
De andere heet Jose en die was pas net begonnen aan dit avontuur, hij werkte er pas een maand, maar was erg enthousiast! En zijn engels was goed te volgen! Ook erg belangrijk. Mijn spaans heb ik ook verder kunnen oefenen, aangezien er ook een spanjaard in de groep was! Handig!

Het trieste verhaal van het regenwoud is dat er olie in de grond zit. De mensen die er wonen hebben er helemaal niets aan, aangezien de contracten die ooit afgesloten zijn natuurlijk niets opbrengen voor de ecuadorianen. Geld is en blijft smerig! De locals hebben er liever toeristen! Kan ik begrijpen!

Alhoewel ik niet heeeeel erg veel dieren heb gezien, heb ik genoten van de trip. Ik zou zeggen bekijk de foto´s maar! De grotere insekten staan niet op mijn camera want die zag je eigenlijk alleen maar ´s avonds tijdens de nachtwandelingen. Dan heb ik geen tijd voor foto´s hoor! Met een hand hou ik dan de zaklamp vast en met de andere hou ik de kleren vast, zodat er geen enge dieren in mijn nek kunnen vallen zeg maar!

Super om te lezen wie er allemaal reageren, hartstikke leuk! Ook de mensen van wie je het niet verwacht! Vooral mee blijven doorgaan! En stuur ook eens een mailtje hoe het eraan toegaat in Nederland!

Heel veel liefs en een knuffel van Neeltje

  • 12 Augustus 2007 - 19:17

    Katharina:

    Hoi die Neel,
    Wat een ervaringen doe jij op zeg en dan ben je pas aan je reis begonnen. Beetje jaloers ben ik wel. Foto's zien er goed uit. Ook in Holland zitten we veel in de regen het lijkt soms wel een beetje op jouw regenwoud, maar het is vakantie en dat kn de pret niet drukken. Dag lieverd ben benieuwd naar je volgende actie.
    Groetje Katharina

  • 12 Augustus 2007 - 19:23

    Margo:

    diep respect voor het trosteren van al die monstertjes, haha. Ik ben al bang voor een spin van 1 cm groot. Maar ik denk dat je er best anders tegen aankijkt als ze overal om je heen zitten. Tenminste.. dat hoop ik voor jou, hihi.

  • 13 Augustus 2007 - 07:07

    Jose:

    hoi neeltje,
    Erg gaaf. Heb je echt gezwommen tussen de piranha's en kaaimannen??jij durft. liever jij dan ik.De fotos zijn geweldig. wat een ervaring. Heb je zelf ook in een boom geklommen?Ben benieuwd naar je volgende avontuur. Liefs jose
    Kusjes van laura.(joe is nog in NL)

  • 13 Augustus 2007 - 08:52

    Sonja:

    Ha Jane

    Ben je ook al een leuke tarzan tegengekomen daar in de jungle (oh nee...regenwoud) haha? Volgens mij zie je vooral "leuke" beestjes daar brrr... Maar de foto's waar die beestjes niet op staan zien er wel mooi uit zeg! Volgens mij gaat het je wel super af daar allemaal! Leuk om weer wat van je te lezen. Hier idd regenachtig met soms een mooie dag...beetje jammer...maar we hebben nog 3 weken vakantie nu, dus wie weet!!
    x Sonja

  • 13 Augustus 2007 - 09:27

    Tante Mien/Natascha:

    Ha die Neeltje,

    Geweldig wat jij daar allemaal meemaakt!!
    Hier is het bijna de hele vakantie een regenwoud geweest en nu de kinderen weer naar school gaan schijnt de zon.(Erg handig zo'n weer als je zelf een zwembad hebt!!!!)
    Maar ondankts alles gaan ze weer graag naar school. Rick vraagt wel eens: "Waar zou juffrouw neeltje zitten?"
    Het gaat hier verder heel goed. We zijn bij je pa en ma op vakantie geweest (3 dagen), we hebben veel gewandeld, en mooie plekjes in en rond Hengelo gezien. Het was geweldig.
    Met tante Mien gaat het ook goed ze gaat met jou pa en ma een lang weekend naar Rome toe in november en daar heeft ze heel veel zin in. Ook tante mien kijkt regelmatig op deze site om te volgen waar je bent.We wensen je veel geluk en plezier met het volgende doel, en we lezen wel weer wat je gedaan hebt.

    Groetjes uit het "verre" Limburg van
    Tante Mien, Natascha, Guillaume, Rick en Lars.


  • 13 Augustus 2007 - 09:39

    Mama:


    Hallo dochter in verweggistan,
    Hein en Indra zijn terug van vak.,nu zijn Maartje en Geertje op Malta.
    Je foto,s zijn mooi maar het echte avontuur is natuurlijk veel mooier.Toch een beetje jaloers hoor!
    Vesa gaat nog 1 wk.naar het KDC en dan naar het Iemenschoer,ze is inmiddels weer opgeknapt van de wondroos die ze had.
    Woensdag gaan we naar de verjaardag van Patrick die kanjer wordt dan al 35 jr.Heel veel groeten en geniet er nog van.
    Je moeder,doeiiiiiiiiiiii.

  • 13 Augustus 2007 - 11:00

    Monique:

    Hoi!
    Nederlands nieuws:
    Hier in Nederland maakt men zich druk om G. Wilders, hij vindt dat de Koran verboden moet worden, weer een enorme discussie dus! Het doet de komkommertijd tijdens de zomer weer even goed! Ha!-Ha!

    Mijn vakantie gaat nu na een week Bretagne (was erg leuk en mooi weer), een week thuis, over in een week Samos samen met Jack.Veel zin in!
    Ik zie dat je prachtige dingen beleefd, de natuur moet erg overweldigend zijn. Die boom is echt onvoorstelbaar groot! Geniet en tot schrijfs!


  • 13 Augustus 2007 - 12:41

    Susan:

    Hey held!!
    Je hebt het overleefd en zo te horen was het geweldig! Zou zo met je willen ruilen. Jij durft zwemmen tussen de piranha's en kaaimannen. En foto's in het donker maken zou ik ook niet doen. Heb één keer zo'n tocht gelopen en dat was doodeng. Ben nog nooit zo bang geweest. Gafe foto's e alweer een super verhaal! Ben jaloers. XX Suus

  • 13 Augustus 2007 - 12:57

    Tante Els:

    Hoi Neeltje,Hier een berichtje uit Blerick.
    Wat een avonturen nu al,het is nog maar het begin van je grote avontuur,ik vindt het wel geweldige foto,s maar het is net wat je Ma zegt,wat jij in het echt allemaal meemaakt is natuurlijk veel mooier,allemaal die enge beestjes ik vind het wel dapper van je maarja je zit nou eenmaal in het schuitje dus griezel voorlopig nog maar verder het zal vast nog erg mooi en spannend worden,we wachten vol spanning af op je volgende bericht groetjes uit Blerick,Tante Els.

  • 13 Augustus 2007 - 14:25

    Nelleke:

    Net bruut uit het vorige bericht gegooid, maar we doen een nieuwe poging. Vandaag terug uit Azie met twee stop-overs, dus je begrijpt hoe we er aan toe zijn. Toch even snel de mail nakijken en meteen de herkenning. De tropische buien, die insecten en de heerlijke gastvrije en mooie mensen! Ook de homestay en foto's zijn helemaal zoals wij dit beleefd hebben.Loas was geweldig en Cambodja ook heel interessant, maar minder vriendelijk. 2 uur opgesloten gezeten op het politiebureau, maar enorm genoten in Angor Wat. Wat pech met de vluchten, maar nu nog lekker genieten van de vrije tijd.Alhoewel die al weer flink is aangevuld. Als het verslag klaar is dan stuur ik het je wel.

    Groetjes Piet en Nelleke


  • 13 Augustus 2007 - 19:06

    Ine:

    Hey Neel,Leuk hoor om je verhalen te lezen.Mooie foto's ook.Hier in het Hillegomse komen we niet verder dan een rustig kabbelend kanotochtje, waar we dan al enthousiast worden als een grote zwanenfamilie ons volgt.Heb trouwens net een vliegengordijn opgehangen om de beestjes buiten te houden. Ik ga er nog steeds van uit dat we nog mooie dagen krijgen hier.Geniet jij lekker verder.
    Groetjessss Ine

  • 13 Augustus 2007 - 19:11

    Petra:

    hey neeltje
    jij liever dan ik ik zou het uit gegilt hebben als ik al een klein spinnetje zag. groetjed uit blerick van familie linders

  • 14 Augustus 2007 - 02:12

    Nicole:

    Ik ga winnen (met kaarten) Neeltje! Tis maar dat ze dat in NL ook even weten.


  • 14 Augustus 2007 - 02:24

    Neeltje:

    Leuk al die reacties! Kan ik enorm van genieten! Ik geloof alleen niet dat ma jaloers is..... Maar ja het kan verkeren!
    Mijn mailadres is: neeltje_p@hotmail.com Dan kan Muchacao Manonoa of zoiets (Manon) me een kleurig verhaal over de verhuizing vertellen. Ben benieuwd! En de rest ook als ze willen. Maar dit is ook al erg leuk!

    Heel veel liefs van mij!

  • 14 Augustus 2007 - 09:16

    Patrick De Lat:

    jij zit nu regenwoud spannend hoor
    avonturen beleefen ik atijd lezen samen beleiding morgen ben ik Jarig bart en maria komen bezoek wij wensen veel plezier en toe heel voorzichtig

    liefs patrick

  • 14 Augustus 2007 - 10:28

    Marieke:

    Ha Neeltje,

    Wauw, Neeltje in het regenwoud... Ik vind het leuk voor je maar ik blijf erbij, mij niet gezien! Alleen al dat beest met die lange poten! Gatsie! Erg leuke foto's en je kunt je ervaringen goed vertalen op papier! Nou, blijf genieten en plezier maken!
    Groetjes Marieke

  • 15 Augustus 2007 - 08:38

    Merel:

    Ha Neel!
    Ik ben er weer, dus moest even het een en ander inhalen met lezen... Cool hoor, allemaal nieuwe mensen en natuur... Ik ga deze week nog even hard aan de slag om af te studeren, en dan ga ik me zeker verdiepen in de reismogelijkheden in december! Maar dat hoor je natuurlijk dan wel. Geniet ervan, en heel veel plezier op alle excursies! En gewoon onthouden: die beesjes zijn banger voor jou en jij voor hen!

    liefs,
    Merel

  • 15 Augustus 2007 - 17:40

    Ome Cor Tante Lieny:

    Hoi Neeltje
    Wat een spannende reis het is fijn om te lezen dat jij zo geniet van enge beestjes.
    Wij zijn net terug van vakantie die was wel saai vergeleken met die van jouw we zijn wel mooi bruin geroest van de regen ha ha
    Wij zien wel waar je spannende reis nog heen gaat we blijven je volgen
    Groetjes uit herkenbosch

  • 19 Augustus 2007 - 09:01

    Karin Badenhop:

    Hee Neeltje! Ik had eerder van deze weblogs gehoord(waarbenjij.nu),en bedacht dat jij er misschien ook wel eentje zou bijhouden. En ja, ik heb je gevonden!!!
    Jee meid, wat een enorme onderneming! Wat onwijs stoer vind ik je! Je doet het "gewoon'!
    Ik, en de rest van de famillie, wensen je natuurlijk het allerbeste en heel veel plezier! En ik kom zeker vaker hier even om het hoekje kijken! Om te lezen en te zien ( wat een prachtige foto's!) waar je bent en wat je mee hebt gemaakt!

    Veel liefs uit Hengelo,
    van Karin Badenhop ( en natuurlijk van Richard, Coen en Marc)

  • 19 Augustus 2007 - 18:19

    Maartje:

    Hey Neeltje.

    Geer en ik zijn net terug uit Malta.
    Wij hebben alleen een paar kleine salamanders gezien. Maar die waren natuurlijk niet zo eng als die beesten in de Jungle.

    Nou veel plezier nog.

    Ik mail je nog wel effe.

    Groetjes Maartje

  • 20 Augustus 2007 - 17:56

    Lia:

    Hoi Neeltje
    Heel erg leuk om al jou avonturen te lezen en foto's te bekijken lijkt mij heel gaaf om zo'n tocht in de jungel mee te maken.
    Ik ben wezen zeilen in zeeland, ook heel avontuurlijk als met windkracht6 de motor niet meer start.Geniet van je geweldige tijd liefs lia

  • 22 Augustus 2007 - 17:18

    Sjoukje:

    Ha Neel,

    Cool hè regenwoud! Wel fijn dat het niet zo hard regende want dan komen de bloedzuigers helemaal tevoorschijn!
    Ik ben benieuwd naar de verhalen van je volgende bestemming!
    Over Nederland weinig nieuws. Beetje komkommertijd....

    Reisze nog!

    Groetjes Sjouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Neeltje

Op naar Myanmar,ofwel Birma!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 49227

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Myanmar- Birma zomer 2014

11 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

Zomervakantie 2009

19 Juli 2007 - 02 Juli 2008

Reizen in Latijns Amerika!

Landen bezocht: