Weer thuis na de machtige rockies!! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu Weer thuis na de machtige rockies!! - Reisverslag uit Hengelo, Nederland van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu

Weer thuis na de machtige rockies!!

Door: Neeltje

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

16 Augustus 2009 | Nederland, Hengelo

Hoi!

Na een lange vlucht, treinreis met benodigende vertragingen en werkzaamheden (hoera, ben weer in NL) nu weer terug in Hengelo voor een dag of twee.

Wat is Canada mooi!! De foto's zijn ook bij het vorige bericht geplaatst, dus jullie kunnen voor jezelf gaan beslissen of Canada ook bij jullie op het verlanglijstje moet komen te staan. Bij Geer en mij is het verlanglijstje weer wat langer geworden, aangezien we de Canadese Rockies hebben gezien, maar nu ook erg benieuwd zijn naar de Amerikaanse variant ervan... Goed, we hebben wel tegen elkaar gezegd dat deze reis pas over een paar jaar zal zijn.

De afgelopen twee weken stonden in het teken van kamperen, bergwandelingen maken, het warm hebben/houden in de nacht (brrr), mooie dingen zien, beren weghouden, kanoen, rijden met de auto, relaxen, lezen... nou dat was het wel. Niet heel spannend! Wel gigantisch mooi!

In de Nationale Parken (Banff en Jasper) was het gedurende de weekenden altijd super druk, maar doordeweeks hadden er genoeg campings plek voor ons tentje!! Het ene weekend viel samen met een BC dag, een feestdag voor de provincie en het was superdruk. Hierdoor hebben we aan ons lijf ondervonden wat een overflow camping is en wat skinnydippen is ;-) Op de overflow camping staan honderden mensen die geen plaats hebben op de gewone camping. Je kan er niets... behalve dat er een wc is (lees gat in de grond) en geen stromend water, of ies dergelijks. Elke ochtend je tentje inpakken, omdat je er niet dag in, dag uit mag staan. Ach, na drie dagen denk je.... hmmm, douche....hoe ws dat ook alweer en als je dan een heerlijk meer ziet ga je lekker zwemmen ;-) Simpel zat!

Je hoort wel eens van dat weer dat plotsklaps kan veranderen in de bergen.... dat heb ik altijd best raar gevonden, maar na een stralende hemel met enkele wolkjes, naar (binnen een minuut of 25) een giga storm, zal ik daar verder niet meer aan twijfelen! Geerje dook de tent in, die was bang dat ie weg zou blazen, ik keek met verwonderde blik in het rond en vond het heerlijk! Wat een storm!

Geertje en ik hebben een heleboel wandelinen gemaakt, varierend van een dag tot kortere wandelingen. Heel veel gezien, maar gelukkig geen beren. Op een gegeven moment waren we bij Lake Louise aangekomen waar je alleen in groepjes van vier of meer mag wandelen. Indien je dan een beer tegenkomt ben je met meer mensen en kan je de beer makkelijker wegjagen. Geertje en ik hebben toen met vier Amerikanen een mooie tocht gelopen waar we geen beren zijn tegengekomen :-) Gelukkig maar! De theorie van de Amerikanen stond ons ook wel aan. Zij zeiden dat ze door deze waarschuwingen veel mensen afhielden van wandelingen en daardoor de natuur beter in stand hielden. Zou best kunnen, want de meeste mensen kwamen niet eens op het idee om te gaan wandelen rondom het mooie Lake Louise.
Lake Louise staat wel bekend om zijn grizzly beren, aangezien de camping waar we stonden omsloten was door een elektrisch hek... voelde wel veilig!

Wildlife hebben we wel gezien, mooie kariboes, elks (soort herten), veel eekhoorntjes, marmotten, adelaars, veel muggen (zucht), mooie vogels etc. een coyote (dat denkt Geertje, ik denk dat het een wolf was en nee we hebben geen foto!) en dat was het wel zo ongeveer.

De meren met ongelooflijke kleuren, de gletsjers, de bergen. Ik zou zeggen, kijk lekker naar de foto's!

Waar Geertje en ik ons aan ergerden waren de mensen die geen engels konden lezen en geen picto's begrepen. Hoe dom ben je dan?? Het voederen van dieren, terwijl dat verboden is en het lopen over paden die daar niet voor bedoeld waren. Erg irritant!

Terug in Vancouver nog twee dagen relaxen en toen naar Nederland!

Liefs Neeltje

• 16 Augustus 2009 - 12:55

Neeltje Peeters:

Ha die Neeltje,
    Ik heb wel lang moeten wachten op het station voordat jullie er waren maar het was de moeite waard.Fijn dat jullie er weer zijn en jullie hebben genoten dat is het voornaamste.Wat was het volgende reisdoel ook alweer? Ma.

• 16 Augustus 2009 - 14:07

Tante Els:

Hallo Neeltje,

Jullie hebben genoten dat is wel weer te zien, wat gaan de dagen dan snel maar ja dat hebben jullie toch weer gehad en wat een machtig mooie fotos,geweldig en wat is je volgende reisdoel?dat wordt eerst weer even werken,(wat is dat ook al weer )want zonder centjes kun je niks,nou meiden het was weer een mooi reisverslag bedankt hiervoor,heel veel groetjes uit Blerick Tante Els en Ome Huub.

• 22 Augustus 2009 - 03:48

Tane Mien :

dat was weer een reis op naar de volgende groeten van m.n.g.r.l

• 24 Augustus 2009 - 18:12

Nicole:

Tja ik herken absoluut de schoonheid van lake Louise, de rockies maar ook de starbucks in Banff. Wel een super de luxe plek!!!

Tot zaterdag ben benieuwd naar alle foto's!!