Onverwachts - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu Onverwachts - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu

Onverwachts

Door: Neeltje

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

01 Augustus 2009 | Canada, Vancouver

Hi there, how are you?

Euh...., hi, I am fine, how about you?
Waarom kunnen die Canadezen (en Engelsen en Amerikanen e.a) niet alleen 'hi' zeggen? Veel makkelijker, ze verwachten toch geen uitgebreid anntwoord!

Geertje is er nu al bijna een week! Ik heb haar afgelopen zaterdag van het vliegveld opgehaald en ik dacht heel lief te zijn door er extra op tijd te zijn. Mijn vliegtuig landde namelijk een half uur eerder als het schema aangaf en dus moest ik erg lang wachten voordat Amy er eindelijk was. Geertje landde ook een half uur eerder, mooi geregeld zou je denken... Maar onverwachts moest ik nog vier uur wachten voordat ik het bekende gezicht van mijn zus zag. En alle andere mensen moesten ook minstens vier uur wachten voordat ze hun familieleden etc konden meenemen van het vliegveld... Wats kebeurt? Er was een (hele milde) onweerstorm, dat betekende dat je in de verte lichtflitsen zag en dat hierdoor het grondpersoneel niet mocht werken :-( Geertje en 2500 andere passagiers moesten hierdoor in de verschillende vliegtuigen zelf blijven wachten en in de aankomsthal was het dus ook erg druk! Als de vlucht van Amsterdam dan ook nog als een van de laatste wordt 'uitgeladen' ..... dan zijn 2500 mensen die aan je neus voorbijtrekken er best veel ;-)
Maar goed, ik had geen jetlag, dus het viel voor mij wel mee. Geertje aan de andere kant verwachtte elk moment dat ze uit mocht stappen... plus dat je na 12 uur niet eens fatsoenlijk kan zitten/hangen/lopen... noem het maar op... en om dan vier uur te moeten wachten... zucht!
Denk je trouwens dat je al het wachten hebt gehad... moet je nog minimaal drie kwartier wachten bij de taxi.... want daar staan vele mensen te wachten (gelukkig geen 2500) en de bussen rijden na half 1 's nachts niet meer...

Zondag Vancouver ingeweest, ik kon al voor gids spelen!Erg handig! Zondagmiddag de auto opgehaald om maandag lekker vroeg te vertrekken, dat plan ging helaas niet helemaal door :-( Onverwachts moest ik maandagochtend heel erg lang wachten op Geertje die even Amy zou wegbrengen met de auto naar haar werk! Helaas had Geertje geen telefoon en besloot de tomtom ermee op te houden. Dus reed Geertje, zonder ook maar enig idee waar ze was, doelloos rond in Vancouver... Brr! Gelukkig vond ze een andere Budget-rent-a-car, en daar werd ze de goede kant op gewezen met een blaadje met aanwijzingen! Joepie!! Dus, ik zag mijn zus weer! Nadat ik al heel veel had geijsbeerd en de nummers van de politie en de Budget al klaar had liggen....

Goed, op naar Vancouver island, met de ferry! Hier hebben we een aantal hele mooie dagen gehad! Het eiland verkend (heel groot eiland), de 'hoofdstad' Victoria verkend, een ochtend whale watching 'gedaan' en een middag gekayakt! Ook nog een dag relaxen, want dat hoort erbij!
Onverwachts moesten we wel terug naar Vancouver, naar het huis van Amy en Leanne.... want deze muts (Neeltje dus) was weer eens iets vergeten.... Mijn schoenen! Aaaaah!!! Daar kwam ik al snel achter... maar gelukkig ligt Vancouver op de weg naar onze volgende stop. Afgelopen nacht hebben we dus hier geslapen, wel zo gemakkelijk!

Ach, en dan schrijf ik (Geertje) ook nog maar even een stukje. Inderdaad veel avonturen op het vliegveld, maar niet heus. Vooral belachelijk lang wachten... gelukkig was het vliegtuig bijna leeg na een tussenlanding in Calgary, waardoor ik languit kon liggen op de stoelen. Maar toch... ik maakte me zorgen of Neeltje wel zou wachten. Gelukkig stond ze er nog! Canada is mooi, zoals ik verwachtte heel groots. We hebben al genoten van prachtige uitzichten over water en bergen. Morgen naar de Rocky Mountains, daar heb ik echt superveel zin in!

Oke, dat was het voor nu! Met een beetje geluk ook nog wat foto's vandaag!!

Liefs van Geertje en Neeltje

ps. ben vorige week vrijdag (Neeltje) naar een American Football wedstrijd geweest! Leuk die sfeer, de spelregels waren iets lastiger om te begrijpen en het spel zelf is slaapverwekkend... om de 20 seconden staat de tijd stil, dmv een fluitsignaal.... dat komt dan door een overtreding of doordat de andere ploeg de bal nu heeft... Voordat een uur speeltijd dan om is... haha! Heb wel een touchdown gezien! Joepie!




  • 01 Augustus 2009 - 13:59

    Neeltje Peeters:

    Nog geen foto's helaas! Pas over een week of twee. Gisteravond werkte de site niet en nu (07.00 uur) gaan we de hele dag rijden om maar in de buurt van de Canadese rockies te komen! Foto's plaatsen duurt best wel lang...
    Liefs Geertje en Neeltje

  • 01 Augustus 2009 - 14:24

    Tante Els:

    Geertje en Neeltje

    Wat weer een enerverend verhaal,veel succes vandaag in de Canadese rockies en verder veel plezier we zijn wel beniewd naar de fotos,we wachten rustig af,groetjes Ome Huub en Tante Els.

  • 01 Augustus 2009 - 18:24

    Pa En Ma:

    Hallo Meiden, leuk verhaal met wel wat ongerief, maar dat hoort bij reizen. Wij wensen jullie een fijne tijd in de Rocky's let wel goedop jezelf, anders doen de beren dat endaar zitten jullie niet op te wachten,

    liefs van ons

  • 03 Augustus 2009 - 16:21

    Susan:

    Dat kan natuurlijk niet hé, geen foto's!! Veel plezier. Klinkt goed. Nu moet ik ook een keer naar canada.

    Liefs Susan

  • 04 Augustus 2009 - 17:21

    Arinda:

    Wat leuk alle verslagen! Je ziet het, ik heb je dus toch gevonden en heb me gelijk aangemeld! Erg leuk! En vooral grappig, er is altijd wel iets met jou he!
    Enne...de wedstrijd van American Football: Draait alleen om reclame en is inderdaad ubersaai! Maar wel een "leuke" ervaring!
    Nou, succes met je zoektocht naar bruune beer!
    xx Arinda

  • 08 Augustus 2009 - 21:31

    Tante Mien :

    hoi een groet uit roggel

  • 10 Augustus 2009 - 06:55

    Maartje:

    Hey Geertje en Neeltje

    Eindelijk een reactie van mij. Mooie verhalen tot nu toe. plaats maar snel een nieuw bericht.

    Groetjes

  • 12 Augustus 2009 - 22:43

    Neeltje Peeters:

    Hoi allen,

    Op de een of andere manier lukt het niet om de foto's erop te zetten... :-( Binnenkort dus! Geer en ik zijn zojuist aangekomen in Vancouver en we gaan zo de auto inleveren. Het volgende verhaal en tevens het laatste voor zover komt binnenkort en gaat over de rockies! Mooi hoor!!
    Geen beren gezien, gelukkig maar!
    Meer nieuws volgt!

    Liefs Geertje en Neeltje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Neeltje

Op naar Myanmar,ofwel Birma!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 49233

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Myanmar- Birma zomer 2014

11 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

Zomervakantie 2009

19 Juli 2007 - 02 Juli 2008

Reizen in Latijns Amerika!

Landen bezocht: