Heerlijk genieten - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu Heerlijk genieten - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Neeltje Peeters - WaarBenJij.nu

Heerlijk genieten

Door: Neeltje

Blijf op de hoogte en volg Neeltje

21 Juli 2009 | Canada, Vancouver

Hallo!

Al anderhalve week vakantie voorbij... Maar wel lekker relaxt hier zo hoor!
Heerlijk genieten van de zon, de stad, het openbaar vervoer, het zwembad, de kampeer-drie-daagse van Amy en mij, de bank, het bed, de vele dvd's die Amy en Leanne hebben... Tja, meer is er niet gebeurd de afgelopen anderhalve week.

Dacht ik eerst dat Vancouver gewoon de zoveelste 'gewone', grote stad is... Ben ik toch wel anders gaan denken. Het is wel een gewone grote stad, maar deze stad is ruim opgezet, overal brede wegen, grote gebouwen, veel groen, veel uitgaansgelegenheden, veel mensen, relaxte sfeer.... en veel bedelaars. Aan dat laatste moest ik (weer) heel erg wennen, ik bedoel, het is een grote westerse stad! Het aantal mensen dat hier bedelt en geen huis heeft is ongelooflijk groot. De rest van Canada heeft dat probleem niet, want als je naar een andere grote stad gaat (Edmonton bijvoorbeeld) dan heb je bijna geen daklozen of andere mensen die in nood verkeren. Hoe komt dat? Vancouver heeft een zee klimaat, dus net als in Nederland niet te koud in de winter (er zijn uitzonderingen natuurlijk), plus een aangename temperatuur in de zomer. In Edmonton vriest het in de winter meer dan 40 graden... Brrrr!
Geen wonder dat als je vraagt aan de mensen in Vancouver of ze blij zijn met de Olympische Spelen in 2010 dat meer dan de helft nee zegt! Had dat geld liever gestoken in voorzieningen voor de mensen die in nood verkeren! Dus, ben benieuwd of ik daar wat over hoor als ik straks de OS een beetje ga volgen in februari.

Amy woont ongeveer 45 minuten bussen van downtown Vancouver af en ze woont daar in een klein huisje met haar huisgenootje Leanne. Amy had een verrassing voor mij toen ik aankwam in Vancouver. Zelf dacht ik dat ze vergevorderde plannen zou hebben voor haar vertrek naar Chili, waar ze wilde gaan wonen... maar ze had een andere verrassing: ze is zwanger! Dus de volgende keer dat ik naar Canada ga, zal dat kraamvisite zijn ;-) Als dat er ooit van komt natuurlijk!
Het is erg leuk om haar weer te zien en we halen wat herinneringen op, maar we maken ook nieuwe herinneringen.
Afgelopen week zijn we drie dagen gaan kamperen in Golden Ears, een park twee uur rijden van Vanvouver af. eerst een auto gehuurd, Amy heeft geen rijbewijs, dus ik had gelijk mijn vuurdoop in Canada. Oef, ben blij dat ze gewoon aan de rechterkant rijden... net als ons! Voor de rest zitten er hele vreemde regels bij en was ik blij dat Amy de eerste keer naast me zat, in plaats van Geer en ik samen over een week... haha! Nu weet ik het wel zo allemaal een beetje!
Golden Ears was ontzettend mooi, ik heb genoten van de natuur, van het mooie meer en van de rust!

Verschillende mensen hebben me in Nederland gewaarschuwd voor de beren die er in Canada zijn... Ik dacht... ach, dat zal wel loslopen! Maar overal waar je hier kijkt, luistert, kalenders ziet hangen etc etc... staan waarschuwingen voor beren. Was ik in NL helemaal blij dat ik misschien een beer zou zien... nu denk ik, laat ze maar lekker weg blijven ;-) Trouwens niet alleen beren, maar ook cougars, verwanten van de puma...Brrrr!! Ach, het zal allemaal wel loslopen!

Amy en ik zijn ook nog naar een erg leuk festival geweest, heerlijk genoten van de verschillende bandjes van 'overal ter wereld'. haha, zo werd het aangegeven, maar het was een bandje uit Afrika, een bandje uit Ierland en de rest was uit Canada of de USA.... Zeker genoten!!

Dat was het voor nu! Kijk lekker naar de foto's en tot de volgende keer!

Liefs van een uitgeruste Neeltje








  • 22 Juli 2009 - 08:49

    Monique:

    Hoi Neeltje!

    Even een berenbelletje van mij, ha-ha wat flauw!

    Dat zijn bekende plaatjes! Hoe heet het stadje waar Amy woont?
    Je treft mooi weer zeg! Ik ga over twee weken nog een weekje op vakantie met mijn ma. Nooit gedaan lijkt mij erg leuk. Noord Holland Schorel of zo fietsen mee.

  • 22 Juli 2009 - 11:04

    Geer:

    Hee Neel, leuke plaatjes, leuke verhaaltjes! Die beren hoef ik ook niet te zien hoor!

    Merk je nog iets van de bosbranden rondom Kelowna? Ben heel benieuwd!

    Grz en tot zaterdag!

  • 22 Juli 2009 - 12:26

    Tante Els:

    Hallo Neeltje!

    Je hebt er alweer anderhalve week opzitten je bent uitgerust en je hebt mooi weer wat wil je nog meer.Je hebt mooie plaatjes geschoten en weer een leuk reisverslag,zaterdag zie je Geertje weer en kunnen jullie samen verder genieten van je vakantie nou Neeltje en Geertje nog een ding( pas op voor de BEREN)grapje groetjes Ome huub en Tante Els.


  • 23 Juli 2009 - 11:02

    Merel:

    Ha Neel!
    Oooh lekker uitrusten! Ziet er heel zen uit, zo langs dat water! Hier volop zomerfeesten, dus ook wel vakantie, maar nog niet zo heel erg uitgerust...
    Enne, je bedoelde vast: 'net als WIJ'... juf... :P Geniet er lekker van daar, beetje crossen met de auto, kamperen tussen het wildlife, fijn man! Tot in augustus, dikke kus, Merel.

  • 27 Juli 2009 - 14:29

    Susan:

    Klinkt goed Neel!

    Veel plezier nog de komende drie weken.

    Liefs Suus

  • 27 Juli 2009 - 15:14

    Nicole:

    He Neeltje,

    Ziet er weer goed uit man!! Heerlijk zo te zien aan de foto's. Geniet er maar weer goed van want na al dat werken heb je het zeker verdient:):)

    Beso

  • 29 Juli 2009 - 18:46

    Pa, Ma En Vesa:

    Hallo Meiden, inmiddels zijn we terug uit Croatie. Het was een lange ris met de auto hoewel het mij en Vesa niet is tegengevallen, Ma had er meer moeite mee. Vesa heeft zich alle dagen voortreffelijk gedragen. Ze vond het prachtig om bij ons te slapen. In Croatie hebben we niet veel meer gezien dan het zwembad met de glijbaan. Hier kon Vesa geen gnoeg van krijgen. Ik schrijf nog wel een aparte mail. Wij wensen jullie veel plezier in Canada en doe geen dingen de ik ook niet zou doen. Liefs Ma, Pa en Vesa

  • 31 Juli 2009 - 10:09

    Ine:

    Hoi meiden,
    Jullie zijn lekker aan het genieten!! Dat hebben wij ook 4 weken in IJsland gedaan. Wat een prachtig land. Heerlijk is dat, vakantie hebben. Ik schrijf nog wel apart wat we allemaal hebben meegemaakt. Want dat hebben we natuurlijk wel.
    Veel plezier en groetjes van Ine en Jean.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Neeltje

Op naar Myanmar,ofwel Birma!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 49229

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Myanmar- Birma zomer 2014

11 Juli 2009 - 14 Augustus 2009

Zomervakantie 2009

19 Juli 2007 - 02 Juli 2008

Reizen in Latijns Amerika!

Landen bezocht: